Monday, Jan 30, 2017

صفحه نخست » وزیر دولت امارات: پهپاد ایران را در یمن سرنگون کردیم

Emarat-.jpgقرقاش مدعی شد که سلاح ایران در یمن عامل تفرقه، خشونت و عدم ثبات است همانطور که در سایر کشورهای عربی نیز چنین است.

"انور قرقاش" وزیر مشاور در امور خارجه امارات با تکرار ادعای انهدام یک پهپاد ایرانی در یمن گفت: این امر دلیلی بر کمک تسلیحاتی تهران به حوثی‌ها در یمن است.

به گزارش عصرایران، قرقاش در صفحه شخصی خود در تویتر در اظهاراتی به دور از جایگاه دیپلماتیک نوشت: "انهدام یک پهپاد ایرانی در یمن توسط جنگنده های امارات دلیلی است برای کسانی که درباره حمایت ایران از شورشیان در یمن و طولانی شدن جنگ یمن دست دارد، نیازمند دلیل بودند".

وی مدعی است که پهپادی که اخیرا توسط جنگنده های اماراتی در یمن مورد هدف قرار گرفت از سوی ایران در اختیار جنبش انصار الله (حوثی ها) یمن قرار گرفته بود.

وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی در ادامه اظهار داشت: ایران به صورت پی در پی مسئله کمک تسلیحاتی به حوثی‌ها را رد می‌کند اما انهدام این پهپاد دلیل مادی است که ادعاهای ایران را باطل می‌کند.

مقامات ائتلاف نظامی سعودی در یمن بارها اتهامات مختلفی به ایران زده اند آنها پیش از این مدعی شده بودند که ایران در یمن نیروی نظامی دارد و کمک تسلیحاتی به جنبش انصار الله می کند با این حال تاکنون نتوانسته هیچ دلیلی برای ادعاهای خود ارائه کنند.

تاکنون هیچ مقام رسمی در یمن یا ایران نیز این ادعاهای دولت امارات را تایید نکرده است.

عربستان سعودی و همپیمانان آن مدعی هستند که ایران اسلحه و مهمات در اختیار حوثی‌ها قرار می‌دهد. مقامات ایران بارها این ادعاها را رد کرده‌اند.

روز گذشته رسانه‌های سعودی و اماراتی مدعی شدند که جنگنده‌های امارات یک هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) ساخت ایران متعلق جنبش انصار الله (حوثی‌ها) را در یمن مورد هدف قرار داده و نابود کرده است.

ارتش امارات در کنار نظامیان عربستان سعودی در حملات نظامی در یمن مشارکت می کند. این حملات تاکنون منجر به کشته شدن شمار زیادی از غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان شده است.

ائتلاف نظامی عربی با محوریت عربستان سعودی و مشارکت امارات می گوید تلاش می کند دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور در تبعید یمن را دوباره به صنعا برگرداند. شهر صنعا پایتخت یمن هم اکنون در اختیار دولتی است که توسط حوثی ها ( جنبش انصارالله) و حزب کنگره ملی به ریاست علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن تشکیل شده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy