Monday, Jan 30, 2017

صفحه نخست » پارلمان عراق به «اقدام متقابل» علیه آمریکا رای داد

Iraq-parliament.jpgرادیو فردا ـ پارلمان عراق روز دوشنبه ۱۱ بهمن، در واکنش به فرمان اجرایی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در مورد ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور و از جمله عراق به این کشور، به اتخاذ «اقدام متقابل» علیه آمریکا، رای داد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پارلمان عراق خواستار «اقدام متقابل» دولت این کشور در برابر آمریکا شد.

کامل الغریری و محمد سعدون، دو تن از نمایندگان پارلمان عراق، به آسوشیتدپرس گفتند که این مصوبه برای دولت عراق الزام‌آور است. به گفته این دو نماینده، اکثریت نمایندگان پارلمان عراق به این طرح رای داده‌اند.

هنوز جزییاتی از این طرح منتشر نشده است و مشخص نیست که این طرح شامل آمریکایی‌های شاغل در بخش نفت و گار عراق می‌شود یا نه. از سوی دیگر، مشخص نیست تکلیف نیروهای آمریکایی که در نبرد با گروه حکومت اسلامی (داعش) به دولت عراق کمک می‌کنند چه می‌شود.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، از وزارت دفاع این کشور خواسته است که ظرف ۳۰ روز طرحی برای شکست گروه حکومت اسلامی ارائه کند.

در حال حاضر، نزدیک به ۵۰۰۰ نیروی آمریکایی در خاک عراق حضور دارند.

کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق پیشتر موضوع مقابله به مثل به اقدام دولت آمریکا را مورد بررسی قرار داده بود.

در طرح مصوب پارلمان عراق، از اتحادیه عرب و سازمان ملل خواسته شده است نسبت به تصمیم دونالد ترامپ در مورد ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مسلمان موضع‌گیری کند.

پارلمان عراق همچنین از دولت و کنگره آمریکا خواسته است در تصمیم خود برای ممنوعیت اتباع عراقی تجدیدنظر کند.

رئیس‌جمهوری ایالات متحده روز جمعه با امضای یک فرمان اجرایی، ورود شهروندان سوریه، ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان و یمن به آمریکا را به مدت سه ماه ممنوع کرد. همچنین بر پایه این دستور، برنامه پذیرش پناهندگان برای مدت چهار ماه متوقف شده است.

آقای ترامپ پیشتر در روز شنبه تأکید کرده بود که این فرمان به معنی جلوگیری از ورود مسلمانان نیست و هدف از صدور آن «حفاظت از مردم آمریکا» است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy