Monday, Jan 30, 2017

صفحه نخست » درآمد ترکیه از گردشگری به یک سوم کاهش یافت

Turism-Turkey.jpgزمانه ـ در پی کودتای نافرجام و چندین حمله تروریستی در ترکیه، درآمد این کشور از بخش گردشگری در سال ۲۰۱۶ به‌شدت کاهش یافت.

«تورک‌استات»، مؤسسه آمار ترکیه، سه‌شنبه ۳۱ ژانویه / ۱۲ بهمن اعلام کرد که درآمد حاصله از صنعت گردشگری در این کشور در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال قبل از آن ۳۰ درصد کاهش داشته و به حدود ۲۰,۷ میلیارد یورو (۲۲,۱ میلیارد دلار آمریکا) رسیده است.

بر اساس این آمار، گردشگران آلمانی با ۳,۷۶ میلیون نفر در ۱۱ ماهه نخست سال ۲۰۱۶ بیش از هر کشور دیگری به ترکیه سفر کردند. با این حال این شمار گردشگر آلمانی نسبت به سال قبل از آن حدود ۱,۷ میلیون نفر کمتر بوده است.

وزارت گردشگری ترکیه گفته است از ماه ژانویه تا نوامبر ۲۰۱۶ تقریباً ۲۴,۱ میلیون نفر گردشگر خارجی از ترکیه دیدار کرده‌اند. این تعداد حدود ۳۱ درصد نسبت به سال ۲۰۱۵ کمتر است.

گردشگران خارجی حدود ۷۳ درصد درآمد توریستی ترکیه را تأمین کرده‌اند و مابقی آن توسط شهروندان ترکیه‌ای که در خارج زندگی می‌کنند تأمین شده است.

گردشگری داخلی در ترکیه به طور جداگانه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کودتای نافرجام ژوئیه ۲۰۱۶ و همچنین حملات تروریستی متعدد، از جمله در ماه ژانویه به منطقه توریستی استانبول و همچنین حمله به فرودگاه آتاتورک این شهر در ماه ژوئن از عوامل مهم در کاهش گردشگری در ترکیه به‌شمار می‌روند.

در آخرین اقدام تروریستی در ترکیه که شب کریسمس در یک کلوب شبانه در استانبول رخ داد ۳۹ نفر از ملیت‌های مختلف کشته شدند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy