Wednesday, Feb 22, 2017

صفحه نخست » احمد منتظری بازداشت شد، شش سال حبس قطعی

Ahamd_Montazeri.jpgمهر نوشت: دادسرای ویژه روحانیت اعلام کرد: محکومیت احمد منتظری در تاریخ ۱۳۹۵.۱۲.۴ اجرا شد.

دادسرای ویژه روحانیت قم در خصوص بازداشت احمد منتظری اطلاعیه ای منتشر کرده که بدین شرح است:

در پی اقدامات آقای احمد منتظری مبنی بر تضعیف مبانی نظام مقدّس جمهوری اسلامی و اهانت، افترا و دروغ پردازی های متعدد وی نسبت به معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی قدس‌سره‌الشریف و یادگار عزیز ایشان و همچنین تطهیر و حمایت از منافقین کوردل و تروریست و همنوایی با استکبار جهانی، نامبرده در دادگاه بدوی محاکمه که متعاقب اعتراض به رای صادره، دادگاه تجدیدنظر (متشکل از قضات عالی‌رتبه دیوانعالی کشور شاغل در دادگاه ویژه روحانیت) با حضور ایشان تشکیل و به ۶ سال حبس قطعی محکوم شده است ؛ محکومیت وی در تاریخ ۴/۱۲/۱۳۹۵ اجرا گردید.

رئیس دادگاه ویژه روحانیت هم پیش از این در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص آخرین وضعیت پرونده معروف به فایل صوتی منتشر شده آیت الله منتظری و پرونده فرزند این فرد، گفت:با جریان مربوط به انتشار آن فایل صوتی برخورد جدی می شود و حکم این فرد به زودی قطعی خواهد شد.

احمد منتظری فرزند آیت الله حسینعلی منتظری در جریان انتشار فایل صوتی در دادگاه ویژه روحانیت به دلیل انتشار یک فایل صوتی از پدرش به اتهام اقدام علیه امنیت ملی، انتشار اسناد سری و تبلیغ علیه نظام به ۲۱ سال حبس تعزیری و خلع لباس محکوم شده بود که بنا به گفته سایت این شخص، شش سال از این حبس درباره او اجرا خواهد شد.

همچنین به گفته خود احمد منتظری به این دلیل که «مجموع اقدامات متهم خلاف شأن روحانیت تشخیص داده شده» او به خلع لباس روحانیت هم محکوم شده بود.

سایت زیتون هم نوشت، احمد منتظری، فرزند آیت‌الله حسین‌علی منتظری، که امروز به دادگاه احضار شده بود، بازداشت شد. یک منبع آگاه ضمن تایید این خبر به زیتون گفت«احمد منتظری به زندان قم منتقل شده است».

سایت و کانال تلگرام آیت‌الله منتظری چند ماه پیش فایل صوتی جلسه قائم‌مقام وقت رهبری با اعضای منصوب آیت‌الله خمینی در هیات بررسی وضعیت زندانیان سیاسی را منتشر کرده بود. این هیات - براساس خاطرات آیت‌‌الله منتظری - حکم اعدام چند هزار زندانی سیاسی را صادر کرد.
احمد منتظری به خاطر انتشار این فایل از سوی دادگاه ویژه روحانیت قم به ۲۱ سال حبس تعزیری و سه سال خلع لباس محکوم شد.

اواخر دی ماه جلسه تجدید نظر این حکم تشکیل شد، اما نتیجه این جلسه رسانه‌ای نشد؛ هرچند محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور و رییس دادگاه ویژه روحانیت گفته بود این حکم تایید و نهایی خواهد شد.

***

بیانیه بیت آیت الله العظمی منتظری درباره اجرای حکم بازداشت حجة الاسلام والمسلمین احمد منتظری

بسم اللّه الرحمن الرحیم

"ان الذين قالوا ربنا الله ثم استقاموا، تتنزل عليهم الملائكة الا تخافوا و لا تحزنوا..."

گويی مظلوميت و حق گويی منتظری هم وديعه و ارثی است كه دوستداران و علاقه مندان آن بزرگوار و خانواده ايشان بايستی آن را پاس داشته و به عوارض آن مبتلا گردند؛ و علی رغم همه دشمنی ها و سختی ها و نيش زبان ها برای بازگويی حقايق و امر به معروف و نهی از منكر، لحظه ای از پای ننشينند.

به دنبال انتشار فايل صوتی مربوط به ديدار آيت الله منتظری با هيأتی كه عهده دار اعدامهای تابستان ۱۳۶٧ بودند و برخوردهای غير منصفانه و شانتاژهای رسانه ای و مغلطه گری حتی كسانی كه بسياری از مردم به آنها دل بسته بودند، امروز صبح حجة الاسلام والمسلمين احمد منتظری بدون هیچ گونه احضاریه رسمي به دادگاه ويژه روحانيت فراخوانده شد و پس از ساعتی اطلاع داد که: "ماندگار شده ام".

اين دادگاه فراقانونی كه به فرموده پير روشن ضميری كه خود را منتسب به ایشان می دانيم به ابزاری در دست مقامات برای انجام خواسته های آنها بدل شده است، و اساس تاسيس آن برای مطامع سياسی باب طبع قدرتمداران بوده است، به هيچ وجه صلاحيت قضاوت و دخالت در اموری را كه خود متصديان آن از متهمان اين قضايا می باشند ندارد.

"وَ تَوَكَّلْ عَلَي اللَّهِ وَ كَفي بِاللَّهِ وَكيلاً"

ما اميدمان فقط به لطف خداوند قادر متعال است و از مردم عزيزمان ملتمس دعای خير هستيم.

٤ اسفند ١٣٩٥

بيت آيت الله العظمی منتظری (ره)

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy