Thursday, Feb 23, 2017

صفحه نخست » ارسال موشکهای بالستیک ایران به گروه حزب‌الله جهت هدف قرار دادن قلب اتمی اسرائیل

iranballisticmissiles_small.jpgتایمز اسرائیل - یک خبرگزاری امنیتی و وابسته به سپاه پاسداران ایران، ضمن تاکید بر تسلیح حزب الله لبنان به موشک های بالستیک ایران، از احتمال حمله موشکی به نیروگاه اتمی اسرائیل خبر داد. این خبرگزاری نوشت: "از دیمونا تا نقطه صفر مرزی با جنوب لبنان، ۲۲۵ کیلومتر فاصله است و قطعا این تاسیسات در برد راکت‌های حزب الله قرار ندارد اما این تاسیسات در برد موشک‌های ایرانی فاتح ۱۱۰ حزب‌الله هستند."

به گزارش تارنمای امنیتی - نظامی تسنیم، حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در مصاحبه‌ چند شب گذشته که از صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد، در پاسخ به این سوال که آیا شما واقعا به دیمونا (نیروگاه اتمی اسرائیل) حمله خواهید کرد؟ گفته است: ما آماده‌ایم این کار را انجام دهیم و شجاعت انجام آن را داریم و اگر برای مقابله با دشمن در هر جنگی در آینده نیاز به انجام این کارداشته باشیم آن را انجام خواهیم داد.

این اولین بار نیست که حزب الله لبنان درباره حمله به یکی از حساس‌ترین اماکن اسرائیل اعلام آمادگی می‌کند. چند روز پیش نیز دبیرکل حزب الله طی سخنان مهمی در همایش سروران پیروزی، گفته بود: از اسرائیل می‌خواهم تاسیسات هسته‌ای دیمونا را منهدم کند؛ ما تاسیسات هسته‌ای دیمونا را به تهدیدی علیه اسرائیل تبدیل می‌کنیم.

به گزارش تسنیم، پیش تر، آخوند شیخ نعیم قاسم معاون سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفت‌وگویی مفصل با خبرنگار تسنیم گفته بود: «صهیونیست‌ها نیز به‌خوبی می‌دانند که حزب‌الله موشک‌های نقطه‌زن را در اختیار دارد و به‌علت امکاناتی که حزب‌الله به دست آورد و حمایت‌های جمهوری اسلامی و آمادگی حزب‌الله برای هر جنگ آینده، این جنگ برای اسرائیلی‌ها سخت‌تر خواهد بود.»

او در بخشی از مصاحبه با بیان "ما همه موشک‌های‌مان ایرانی و سوری هستند که سوری‌ها هم ایرانی الاصل هستند" می‌گوید: جنگنده‌ای نیز در اختیار مقاومت نیست، تنها راه کشاندن مبارزه به سرزمین دشمن موشک‌های ایرانی برای مقاومت در مقابله با اسرائیل است.

گفتنی است؛ منظور معاون دبیرکل حزب الله لبنان از موشک نقطه‌زن ایرانی، همان موشک فاتح 110 است که سید حسن نصر الله رسما اعلام کرده: «ما از سال 2006 موشک‌های فاتح 110 را در اختیار داریم.»

به گزارش تسنیم، اکنون چند روزی است حزب الله لبنان تهدید جدیدی را متوجه اسرائیل کرده، و با احتساب اینکه حزب الله لبنان جزو دارندگان رسمی موشک بالستیک فاتح 110 است و برد 300 کیلومتری این موشک توانایی تهدید دیمونا از نقاط متعددی در جنوب و مرکز لبنان را دارد، لذا می توان گفت که نیروگاه اتمی اسرائیل در برد این موشک پیشرفته حزب الله است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy