Saturday, Feb 25, 2017

صفحه نخست » تجمع خانواده متهمان مواد مخدر محکوم به اعدام

edam.jpgجمعی از خانواده های متهمان حمل مواد مخدر که به اعدام محکوم شده اند، صبح شنبه مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند و خواستار لغو این مجازات شدند.

به گزارش ایرنا، یکی از این خانواده ها گفت: ما خواهان تصویب هر چه سریعتر طرح مجلس در مورد جایگزینی مجازات به جای اعدام برای محکومان جرائم مربوط به مواد مخدر هستیم تا مجازات افرادی که در زندان هستند، کاهش یابد.


نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تاریخ سوم آذر ماه با یک فوریت طرحی موافقت کردند که در صورت تصمیم نهایی، مجازات جایگزین اعدام برای مجرمان مواد مخدر اعلام می‌شود.

کلیات این طرح در تاریخ ۲۴ بهمن ماه در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تصویب شد، در ماده واحده این طرح آمده است که مرتکبین جرایم موضوع این قانون که برای آنان مجازات اعدام یا حبس تعیین شده، در صورت احراز یکی از شرایط مطرح در بند این ماده واحده مفسد فی‌الارض محسوب و به مجازات اعدام و مصادره اموال ناشی از قاچاق مواد مخدر محکوم می‌شوند.

در صدر مواردی که در قانون مذکور اعدام یا حبس ابد در نظر گرفته شده حسب مورد به بیش از ۲۵ تا ۳۰ سال حبس درجه یک و جزای نقدی درجه یک تا دو برابر قانون محکوم و مشمولان حبس درجه دو به جزای نقدی درجه دو محکوم می‌شوند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy