Sunday, Feb 26, 2017

صفحه نخست » وضعیت عجیب پرونده "توهین به مسئولان نظام"، نماینده پیشین مجلس

۲۵hedayatehAghayee_small.jpg سال پیش با برخی نمایندگان در اعتراض به ردصلاحیت‌ها نامه نوشتیم/ امروز از بین همه امضاکنندگان من را محکوم به حبس کرده‌اند

عضو‌شورای‌مرکزی‌حزب‌کارگزان‌سازندگی، گفت: زمانی که بنده در مجلس سوم نماینده بودم به همراه جمعی از نمایندگان به رهبری نامه نوشتیم و به رد صلاحیت‌های گسترده‌ای که توسط شورای‌نگهبان صورت گرفته بود اعتراض کردیم و از ایشان خواستیم که به این مساله رسیدگی کنند که به استناد این نامه گفتند که من توهین کرده‌ام.

هدایت آقایی در‌گفت‌و‌گو با خبرنگار‌ سیاسی ایلنا، در‌باره روند رسیدگی به پرونده خود گفت: پس از وقایع سال ۸۸ بنده به پنج سال حبس که ۲.۵ سال آن قطعی و ۲.۵ سال آن تعلقی بود، محکوم شدم که این میزان حبس را گذراندم. اما یک پرونده مفتوح راجع به توهین به مسئولان نظام داشتم که به آن رسیدگی نشده بود.

عضو‌ حزب‌ کارگزان‌ سازندگی گفت: در تیر ماه امسال به شعبه ۱۵ دادگاه‌ انقلاب به ریاست قاضی صلواتی احضار شدم و حکم دو‌سال حبس تعزیری به من ابلاغ شد. ما درخواست تجدیدنظر کردیم و دادگاه تجدید‌نظر حکم من را به شش ماه یعنی حداقل مجازات تقلیل داد.

آقایی افزود: مبنای این حکم بسیار جالب است. سندی که با آن می‌گویند من به مقام رهبری توهین کردم بر‌می‌گردد به ۲۵سال گذشته و زمانی که بنده در مجلس سوم نماینده بودم. در آن سال جمعی از نمایندگان به مقام رهبری نامه نوشتیم و به رد صلاحیت‌های گسترده‌ای که توسط شورای‌نگهبان صورت گرفته بود اعتراض کردیم و از ایشان خواستیم که رسیدگی کنند. به استناد این نامه گفتند که من به مقام رهبری توهین کردم.

نماینده اسبق‌مجلس شورای‌اسلامی گفت: نمی‌دانم چرا در بین نمایندگانی که امضاکننده این نامه هستند من را محکوم کردند ثانیا این نامه براساس ایفای وظایف نمایندگی ما بوده است و اصلا نکته توهین‌آمیزی در آن نبود.

آقایی تصریح کرد: قانون جرم سیاسی قبل از رسیدگی به پرونده من ابلاغ شده بود و باید به این موضوع با حضور هیات‌منصفه رسیدگی می‌شد ما این تذکر را دادیم و همچنین ایراد مرور زمان را هم گرفتیم اما انگار ایرادات و دفاعیات تاثیری ندارد. دادگاه تجدیدنظر هم جرم بنده را محرز دانست فقط مجازات آن را از حداکثر قانونی به حداقل آن تخفیف داد.

نماینده اسبق‌مجلس خاطر‌نشان کرد: امید‌وارم این حرف‌ها تاثیر‌گذار باشد و جلوی این احکام گرفته شود، نمی‌شود که امروز نماینده‌ای برای ایفای وظیفه نمایندگی خود کاری کند و بعد از ۲۵ سال با او برخورد شود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy