Monday, Feb 27, 2017

صفحه نخست » انتقاد تند به وضعیت حرم خمینی: «کاخ و کوخ»؟

haramKHomeini_small.jpgمدیر مسوول روزنامه ی «جوان» در کنایه ای سنگین درباره ی وضعیت ساختمان حرم خمینی که در یک سال و نیم گذشته برداشت بسیاری در شبکه های اجتماعی نیز چنین بوده است، درباره ی علت عدم حضور شرکت کنندگان در همایش اخیر فلسطین در تهران، نوشت: ممکن است طراحان همایش احتیاط کرده باشند که مشاهده «کاخ» فعلی خمینی، تصویر پیشین از آن یگانه دوران را برای این جماعت مخدوش نماید.

به گزارش انصاف نیوز، متن یادداشت تلگرامی «عبدالله گنجی» در پی می آید:

سایت جماران در مطلبی انتقادی - به قلم سردبیر - نوشته است که در کنفراس بین المللی انتفاضه در تهران، به امام کم توجهی شد. اما از واژه قصور یا تقصیر برای عنوان استفاده کرده است که الزاما متهم نکرده باشد.

بدون تردید احیای مساله فلسطین و هویت فعلی آن مدیون امام است و بر سر این مساله در کشور و حتی جهان اسلام اجماع وجود دارد.

نویسنده انتقاد خود را در دو بعد توجه به اندیشه خمینی و حضور در آرامگاه ایشان اعلام کرده. اصل این همایش آئینه تمای نما و قبله آرمانهای خمینی است و روح خمینی در ضمیر تک تک افراد حاضر در مراسم وجود دارد و روح حاکم همان اندیشه امام است. اما نویسنده عدم حضور شرکت کنندگان در حرم امام را برجسته می کند.

اینکه قصور بوده است یا تقصیر را نمی دانیم چون با برگزار کنندگان تماسی نداشته ایم. اما اگر تعمدی بر عدم حضور بوده است علت چیست؟

به صورت طبیعی شرکت کنندگان در چنین مراسمی دلباخته خمینی هستند. اما خمینی را با واژگانی همچون «کوخ نشینی» و «مستضعفین» بازنمایی می کنند و او را مردی که مفهوم قدرت را دچار تحول کرد (ساده زیستی در عین حضور در راس حکومت) می شناسد. ممکن است طراحان همایش احتیاط کرده باشند که مشاهده «کاخ» فعلی خمینی، تصویر پیشین از آن یگانه دوران را برای این جماعت مخدوش نماید. برای راست آزمایی قصور یا تقصیر باید به سوابق گذشته این کنفرانس مراجعه کرد. اگر ۵ سال پیش یا پیشتر از آن، حضور در حرم بخشی از کنفرانس بوده است این تحلیل دور از ذهن نیست.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy