Wednesday, Feb 1, 2017

صفحه نخست » دفاع اماراتی‌ها و انتقاد انگلیسی‌ها از دونالد ترامپ

UAEbackstrump_small.jpgرادیو فرانسه - وزیر امور خارجۀ امارات متحد عرب گفت که فرمان دونالد ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مسلمان به خاک آمریکا، تصمیمی "علیه اسلام" نیست. در مقابل، نخست‌وزیر بریتانیا که مهم‌ترین متحد اروپایی دولت دونالد ترامپ محسوب می‌شود، فرمان وی را صریحاً "اشتباه" توصیف کرد.

روز چهارشنبه اول فوریه/١٣ بهمن، شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجۀ امارات، فرمان دونالد ترامپ را در چارچوب اصل حاکمیت ملی موجه دانست و گفت: "این درست نیست که بگوییم تصمیم جدید دولت آمریکا علیه یک دین یا یک مذهب خاص" اتخاذ شده است. او همچنین تأکید کرد که فرمان ترامپ به "اکثریت مسلمانان" مربوط نمی‌شود و فرمانی "موقتی" است.

اما در مقابل، نخست‌وزیر بریتانیا، ترزا می، به روشنی از فرمان ترامپ انتقاد کرد و آن را خطایی دانست که "باعث تفرقه و نفاق می‌شود".
برخی نمایندگان پارلمان بریتانیا به دولت خود ایراد می‌گیرند که در موضع‌گیری در قبال تصمیم‌های اخیر واشنگتن، تعلل به خرج داده و به اندازۀ کافی واضح نبوده است. در پاسخ به این ایرادها، ترزا مِی گفت که دولت وی "به روشنی باور دارد که فرمان ترامپ یک اشتباه است".

روز چهارشنبه، سخنگوی دولت فرانسه نیز با اشاره به فرمان‌ اخیر دونالد ترامپ از "نگرانی" فرانسوا هولاند سخن گفت و افزود که رئیس جمهوری فرانسه در این مورد بر لزوم "احساس مسئولیت" تأکید کرده است.

علاوه بر بریتانیا، بلژیک هم از فرمان ترامپ انتقاد کرد و آن را تصمیمی"خشن و خودسرانه" توصیف کرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy