Thursday, Feb 2, 2017

صفحه نخست » دو خانواده مسلمان و یهودی کنار هم در تظاهرات علیه فرمان ترامپ

عصر ایران - از دوشنبه گذشته و از زمانی که عکاس روزنامه آمریکایی "شیکاگو تریبیون" تصویری مربوط به اعتراض دو خانواده مسلمان و یهودی ساکن شیکاگو به فرمان اجرایی اخیر ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع 7 کشور به آمریکا را منتشر کرد، این عکس بازخورد بسیار گسترده ای در فضای مجازی و رسانه ای آمریکا و جهان داشته است. اعتراض هماهنگ دو پدر دو خانواده مسلمان و یهودی ساکن شیکاگو با فرزندانشان به فرمان اجرایی ترامپ در فرودگاه شیکاگو، دهها هزار بار در شبکه های اجتماعی در آمریکا بازنشر شده است و به عنوان یکی از تصاویر جالب و پرمعنا از آن یاد می شود.

گفتنی است شهروند مسلمانی که به همراه دختر 7 ساله اش " مریم " در این عکس دیده می شود 15 سال پیش از ترکیه به آمریکا مهاجرت کرده و در آنجا اقامت دارد. نام او " فاتح ییلدیریم " است. او گفته به دلیل خستگی دختر 7 ساله اش، او را به دوش گرفته بود.

664847_504.jpg

خاخام " جردن بندات آپل" مرد یهودی این تصویر نیز گفته است پسر 9 ساله اش " آدین" اصرار داشته تا تظاهرات کنندگان را خوب ببیند و او برای همین پسرش را سوار بردوش خود کرده است.

جالب اینکه پس از انتشار این تصویر در شبکه های اجتماعی دو خانواده مسلمان و یهودی تصمیم گرفته اند به منظور آشنا شدن بیشتر با یکدیگر در هفته جاری یک شام مشترک را تجربه کنند.

این دو خانواده مسلمان و یهودی به طور اتفاقی دوشنبه گذشته در حاشیه گردهمایی اعتراضی به فرمان اجرایی ترامپ در فرودگاه بین المللی شیکاگو در کنار یکدیگر قرار گرفتند و در همین حال عکاس روزنامه شیکاگو تریبیون آمریکا تصاویری از آنها را گرفته و برای نخستین بار روی صفحه توییتر این روزنامه آمریکایی منتشر کرد.

این عکس جالب در همان ساعات نخست پس از انتشار بیش از 16 هزار بار ری توییت شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy