Friday, Feb 3, 2017

صفحه نخست » قانونگذاران آمریکایی طرحی برای تحریم غیرهسته‌ای ایران ارائه کردند

iran sanction.JPGبه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، چند قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه طرحی برای تحریم ایران به بهانه‌های غیرهسته‌ای ارائه کرده‌اند.

«لی زلدین»، «پیتر روسکام»، «لئونارد لانس» و «دوگ لامبورن»، نمایندگان جمهوری‌خواه این مجلس پیش‌نویس طرح موسوم به «تحریم‌های غیرهسته‌ای ایران، 2017» را روز پنجشنبه برای بررسی‌های بیشتر به کمیته‌های مقتضی ارائه کرده‌اند.

این طرح خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه ایران به بهانه‌های حمایت از تروریسم، نقض حقوق بشر و برنامه موشکی است.

قانونگذاران آمریکایی همچنین با متهم کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اقدامات مخرب در منطقه خواستار وضع تحریم‌ علیه این نهاد ایرانی شده‌اند.

نمایندگان جمهوری‌خواه با بیان این ادعا که شرکت «ماهان» به سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی در فعالیت‌های منطقه‌ایش کمک کرده خواستار تحریم این شرکت هواپیمایی شده‌اند.

این طرح همچنین وزارت خزانه‌داری آمریکا را به تهیه یک فهرست نظارتی از سازمان‌هایی ملزم کرده که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آنها سهام کمتر از 25 درصد دارد.

یکی از بندهای این پیش‌نویس نیز سازمان‌هایی را هدف می‌گیرد که بیش از 25 درصد سهام مالکیت آنها متعلق به سازمان‌های فعال در برنامه موشکی ایران مانند سازمان صنایع هوا-فضا، گروه صنعتی شهید همت یا گروه صنعتی شهید باکری است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy