Saturday, Feb 4, 2017

صفحه نخست » احتمال گرفته شدن میزبانی جام جهانی کشتی آزاد از ایران

iran_usa_wrestling_small.jpg

درپی اقدام متقابل جمهوری اسلامی ایران و صادر نشدن ویزا برای تیم ملی کشتی آزاد آمریکا، احتمال دارد اتحادیه جهانی کشتی میزبانی جام جهانی کشتی آزاد را از ایران بگیرد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، پس از این که ویزای حضور در ایران برای تیم‌ ‌ملی کشتی آزاد آمریکا صادر نشد، اتحادیه جهانی کشتی اعلام کرد که به دنبال راه حلی سریع برای این موضوع است؛ پس از این اتفاقات روسیه برای میزبانی جام جهانی اعلام آمادگی کرده است و با توجه به این که یکی از شرایط میزبانی رقابت‌های جام جهانی صدور ویزا برای تمام تیم‌های شرکت کننده است، این احتمال وجود دارد که میزبانی از ایران گرفته شود.

حمید بنی تمیم، نایب رییس فدراسیون کشتی در این رابطه گفت‌: روسیه پیش از این نیز خواستار برگزاری جام جهانی کشتی آزاد بود که پس از انصراف آن‌ها، میزبانی جام جهانی به ایران داده شد، اما حالا این کشور اعلام کرده است که اگر مشکلی در برگزاری این رقابت‌ها وجود دارد حاضر هستند میزبانی جام جهانی 2017 را بر عهده بگیرند.

حال باید دید با این شرایط آیا ایران از میزبانی جام جهانی کشتی آزاد محروم می‌شود یا این که اتحادیه جهانی تصمیم دیگری می‌گیرد.

قرار است جام جهانی کشتی آزاد اواخر بهمن‌ماه بین هشت تیم برتر جهان در کرمانشاه برگزار شود.

وزارت خارجه ایران با ورود تیم ملی کشتی آمریکا مخالفت کرد

بی بی سی - قرار بوده مسابقات جام جهانی کشتی آزاد با حضور تیم های ملی هشت کشور در روزهای ٢٨ و ٢٩ بهمن سال جاری در ایران برگزار شود اما به دلیل مخالفت "وزارت خارجه و مراجع ذی‌صلاح در کارگروه ویژه"، تیم ملی کشتی آزاد آمریکا در رقابت های جام جهانی ایران حضور نخواهد داشت.

این در حالی است که مقامات کشتی آمریکا در این باره ابراز بی اطلاعی کرده‌اند.

انگیزه مخالفت با سفر تیم کشتی آمریکا مقابله به مثل با تصمیم اخیر رئیس جمهوری آمریکا در مورد جلوگیری از مسافرت اتباع هشت کشور از جمله ایران به آن کشور عنوان شده است.

رضا لایق، دبیر فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی به ایسنا گفته است که وزارت خارجه روز پنجشنبه، دیروز، تصمیم به خودداری از اجازه ورود به اعضای تیم ملی کشتی آزاد آمریکا را ابلاغ کرد و فدراسیون کشتی نیز این موضوع را به اطلاع اتحادیه جهانی کشتی رسانده است.

نامه فدراسیون کشتی به اتحادیه جهانی که متن آن را این خبرگزاری منتشر کرده، ضمن یادآوری تصمیم رئیس جمهوری آمریکا، گفته است که "در برابر این سیاست غیر اخلاقی و غیر انسانی، براساس موضع اصولی، متعارف و منطقی دولت ایران مبنی بر اقدام متقابل، فدراسیون کشتی ایران نمی‌تواند پذیرای تیم کشتی آمریکا در مسابقات جام جهانی کشتی آزاد باشد.

054865_879.jpgنصب پرچم آمریکا روی زمین در فرودگاه مهرآباد به نشانه اعتراض به تصمیم ترامپ

در این نامه با اشاره به زمان اندکی که تا آغاز مسابقات باقی مانده و "ضرورت برگزار ی مسابقات مذکور با حضور هشت تیم کامل و خارج نشدن رقابت‌ها ازحد نصاب قانونی مورد نظر اتحادیه کشتی جهانی" از این اتحادیه خواسته شده است تا تیم دیگری را به عنوان جایگزین تیم ملی آمریکا معرفی کند.

در پی صدور فرمان رئیس جمهوری آمریکا در مورد جلوگیری از ورود شهروندان ایران و چند کشور دیگر به آمریکا، وزارت خارجه ایران گفته بود که موضوع سفر تیم ملی کشتی آمریکا برای شرکت در مسابقات جام جهانی در کرمانشاه "به کمیته ویژه" رسیدگی به موضوع واکنش ایران به این فرمان ارجاع شده است. به گفته وزارت خارجه، کمیته ویژه با مشارکت دستگاه‌های ذیربط در وزارت خارجه تشکیل شده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy