Monday, Feb 6, 2017

صفحه نخست » رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: توافق هسته‌ای با ایران پابرجا می‌ماند

Paul-Ryan-2.jpgزمانه ـ پل رایان، نماینده حزب جمهوری‌خواه از ایالت ویسکانسین در مجلس نمایندگان آمریکا و رئیس این مجلس می‌گوید منطقی‌تر آن است که در راه تطبیق کامل توافق هسته‌ای با ایران تلاش کرد تا این‌که این توافق را کنار گذاشت.

پل رایان، یکشنبه ۵ فوریه / ۱۷ بهمن در گفت‌وگو با شبکه ان‌بی‌سی آمریکا از حفظ توافق هسته‌ای با ایران حمایت کرد.

او گفت بازگشت بر سر موضوع لغو تحریم‌های ایران در پی توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ امر دشواری است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «من هیچگاه در اولین گام از توافق هسته‌ای حمایت نکردم. فکر می‌کردم که این توافق اشتباه بزرگی است. اما تحریم‌های چندجانبه پایان یافتند و من فکر نمی‌کنم که بر سر مسئله اعمال تحریم‌های چندجانبه‌ای که به‌اجرا گذاشته شد بتوان بازگشت.»

دونالد ترامپ در دوران کارزار انتخاباتی خود اعلام کرده بود که توافق هسته‌ای با ایران یکی از «بدترین» توافق‌هاست. برخی از جمهوری‌خواهان نیز در طول کارزار انتخابات ریاست جمهوری وعده لغو توافق هسته‌ای با ایران را داده بودند.

توافق هسته‌ای ایران و کشورهای گروه ۱+۵ شامل آمریکا، چین، روسیه، فرانسه، بریتانیا و آلمان روز ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۵ / ۲۳ تیرماه ۱۳۹۴ در وین به امضای طرفین رسید. بر اساس این توافق، از یک سو محدودیت‌های شدید بر برنامه هسته‌ای تهران اعمال می‌شود و از سوی دیگر تحریم‌های چندجانبه علیه ایران کاهش یافته یا لغو خواهند شد.

پل رایان افزود: «من فکر می‌کنم که فشار تلاش‌های‌مان را جایی افزایش دهیم که آن‌ها (ایران) بیشترین بها را می‌پردازند، و به همین دلیل من فکر می‌کنم که آن‌چه آن‌ها در حال حاضر انجام می‌دهند بسیار معقول است.»

رایان تأکید بر اجرای درست توافق هسته‌ای را کلید حل مسئله دانست.

از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا، جیمز ماتیس، وزیر دفاع او نیز خروج از توافق هسته‌ای کار عاقلانه‌ای نیست.

دولت ترامپ به‌تازگی در روز جمعه ۳ فوریه / ۱۵ بهمن ۱۳ فرد و ۱۲ شرکت و مؤسسه که با برنامه موشکی ایران در ارتباط بودند مورد تحریم قرار گرفتند. این اقدام آمریکا در واکنش به آزمایش موشکی اخیر ایران صورت گرفت.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy