Tuesday, Feb 7, 2017

صفحه نخست » خامنه‌ای: از اوباما تشکر نمی‌کنیم، از ترامپ متشکریم

ali_khameneei.jpgزمانه ـ آیت‌الله علی خامنه‌ای می‌گوید ترامپ «چهره واقعی آمریکا» را نشان داد و جمهوری اسلامی از این بابت از او تشکر می‌کند. او دولت اوباما را عامل اصلی تحریم‌ها علیه ایران دانست. خامنه‌ای درباره تحریم‌های جدید آمریکا اظهارنظر نکرد.

علی خامنه‌ای سه‌شنبه ۱۹ بهمن در دیدار با فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و قرارگاه پدافند هوایی ارتش بار دیگر از اظهارنظرهای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری جدید آمریکا استقبال کرد و گفت: «ما از این آقای تازه‌آمده متشکریم چرا که زحمت ما را کم کرده و با نشان دادن چهره واقعی آمریکا، حرف‌های ۳۸ ساله جمهوری اسلامی ایران را درباره فساد سیاسی، اقتصادی، اخلاقی و اجتماعی دستگاه حاکم بر آمریکا ثابت کرده است.»

او افزود: «رئیس‌جمهور جدید با حرف‌ها و اقدامات خود در مبارزات انتخاباتی و روزهای اخیر، ماهیت واقعی آمریکا را عریان در مقابل چشم مردم جهان به نمایش گذاشته و نشان می‌دهد حقیقت آمریکا چیست.»

خامنه‌ای پیش از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز در سخنانی به «سقوط اخلاقی» آمریکا پرداخته و در اثبات نظرات خود از سخنان ترامپ در انتقاد به شرایط آمریکا مثال زده بود. او پس از پیروزی ترامپ نیز بدون نام بردن از او، به انتقادهای او از دستگاه دولتی آمریکا استناد کرده و گفته بود: «[این‌ها] سخنانی بوده که در این سال‌ها همواره مطرح می‌شده اما عده‌ای نمی‌خواستند آن را بپذیرند.»

رهبر جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیام توئیتری ترامپ در روز جمعه ۳ فوریه / ۱۵ بهمن که نوشته بود: «ایران با آتش بازی می‌کند. آن‌ها قدر مهربانی رئیس‌جمهور اوباما را نمی‌دانند»، گفت جمهوری اسلامی از دولت قبلی آمریکا به‌دلیل اعمال تحریم‌ها علیه ایران، «حمایت صریح و آشکار از فتنه پس از انتخابات ۸۸» و «به آتش کشیدن منطقه در سوریه و عراق» قدردانی نمی‌کند.

او این اقدامات دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا را «مصادیق دستکش مخملین دولت قبلی آمریکا روی پنجه آهنین‌اش» توصیف کرد.

خامنه‌ای در برابر این جمله ترامپ که نوشته بود در مقابل ایران او همچون اوباما با مدارا برخورد نخواهد کرد گفت: «ایرانی از تهدید نمی‌ترسد.»

علی خامنه‌ای در حالی از آمریکا و تحریم‌های دوران اوباما سخن گفته است که در برابر آخرین تحریم‌هایی که دولت ترامپ علیه ایران به‌اجرا گذاشته است اظهارنظری نکرد.

وزارت دارایی آمریکا روز جمعه ۳ فوریه / ۱۵ بهمن بر روی سایت اینترنتی خود اعلام کرد که ۱۳ فرد و ۱۲ شرکت و مؤسسه که با برنامه موشکی ایران در ارتباط بودند مورد تحریم قرار گرفتند.

این تحریم‌ها در واکنش به آزمایش موشکی اخیر ایران به‌اجرا گذاشته شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy