Tuesday, Feb 7, 2017

صفحه نخست » تکذیب احتمال اجرایی شدن حکم اعدام بابک زنجانی تا قبل از پایان سال

Babak-Zanjani.jpgمسئول کمیته پیگیری مطالبات وزارت نفت گفت: هنوز تغییری در پرداخت بدهی های بابک زنجانی به شرکت نفت حاصل نشده است.

اصغر هندی مسئول کمیته پیگیری مطالبات وزارت نفت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره آخرین اخبار از پرداخت مطالبات شرکت ملی نفت از سوی بابک زنجانی با توجه به احتمال اجرایی شدن حکم اعدام تا قبل از پایان سال اظهار داشت: وضعیت بازگشت مطالبات از این شخص هنوز تغییری نکرده است.

وی افزود: هنوز هیچ اقدام جدی جهت پرداخت بدهی‌ها انجام نشده است.

هندی خاطرنشان کرد: علیرضا زیباحالت‌منفرد، فرد جدید دستگیر شده در ارتباط با این پرونده نیز تحت بازجویی است و اخبار جدیدی از وی بدست نیامده است.

***

وکیل بابک زنجانی: اجرای حکم زنجانی تا پایان سال بعید است

تهران - ایرنا - وکیل بابک زنجانی، اجرای حکم إعدام موکلش تا پایان امسال را بعید دانست و گفت: بابک زنجانی تازه روز گذشته تایید حکم خود از سوی دیوان عالی را مطالعه کرده است.

به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، اصغر هندی مشاور وزیر نفت و مسئول کمیته پیگیری مطالبات وزارت نفت اخیرا از احتمال اجرای حکم بابک زنجانی تا قبل از سال ٩٦ خبر داد و از این رو گفت وگویی با رسول کوهپایه زاده وکیل بابک زنجانی انجام شد که وی اجرای حکم تا این زمان را بعید دانست.

رسول کوهپایه زاده وکیل بابک زنجانی در گفت وگو با خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا با بیان اینکه برای ارائه درخواست أعاده دادرسی بارها تقاضای ملاقات با موکلم را داده ام، گفت: درخواست ملاقات دارم تا بتوانم از نظرات او در أعاده دادرسی و دفاعیات استفاده کنم اما با گذشت چند ماه از درخواستم، هنوز نتوانستم موکلم را ملاقات کنم.

کوهپایه زاده با استناد به مواد ٤٧٤ و ٤٧٧ قانون آئین دادرسی کیفری تصریح کرد: با توجه به این مواد از قانون آیین دادرسی کیفری بعید می دانم قبل از درخواست أعاده دادرسی و خلاف بین شرع بودن حکم صادره، رای موکلم اجرا شود.

وی با بیان اینکه اقداماتی برای تسویه بدهی هم صورت گرفته است، ادامه این اقدامات را مستلزم تعجیل نکردن در اجرای حکم دانست.

وکیل بابک زنجانی افزود: همه مراجع ذی صلاح بانکی، دولتی و قضایی از این اقدامات مطلع هستند و طبق آخرین جلسه در دادستانی کل ، مقرر شد موضوع پیگیری شود.

کوهپایه زاده با بیان اینکه همه روی موضوع بازگشت پول و استیفای حقوق بیت المال اجماع دارند، ادامه داد: هر نوع عجله و شتابزدگی در اجرای حکم، ما را در تحقق این هدف دور می سازد.

به گزارش ایرنا، دادگاه بابک زنجانی متهم ردیف اول پرونده نفتی براساس کیفرخواست صادر شده در دادگاه انقلاب، به اتهام افساد فی الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی کشور با تشکیل و رهبری سازمان یافته به منظور ارتکاب جرایمی مانند جعل سند، پولشویی با علم به موثر بودن در ضرر به کشور، کلاهبرداری در سطح گسترده از شرکت نفت، سازمان تامین اجتماعی و بانک مسکن، جعل ۲۴ فقره اسناد و صورت حساب بانکی، استفاده از اسناد مجعول و پولشویی به مبلغ ۱۹۶۷ میلیون یورو در ۲۶ جلسه علنی(جز یک جلسه) در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی، برگزار شد.

دادگاه بدوی پس از رسیدگی پرونده، سه متهم ردیف اول بابک زنجانی، حمید فلاح هروی و مهدی شمس زاده را ضمن صدور حکم اعدام، به رد مال به شاکی و به پرداخت جزای نقدی معادل یک چهارم پولشویی محکوم کرده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy