Wednesday, Feb 8, 2017

صفحه نخست » نگرانی از فروریختن ورزشگاه آزادی به دلیل فرسودگی سکوها

Azadi_Stadium.jpgزمانه ـ در برخی از رسانه‌های خبری در ایران فیلمی منتشر شده که نشان می‌دهد سکوهای ورزشگاه آزادی فرسوده شده. این احتمال وجود دارد که این سکوها هنگامی که تماشاگران در این ورزشگاه گرد آمده‌اند فروبریزد. فاجعه پلاسکو و فقدان مدیریت کارآمد شهری باعث شده که نگرانی‌هایی از این دست نسبت به بناهای فرسوده در تهران شدت بگیرد.

ورزشگاه آزادی که برای میزبانی از بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ ساخته شده، تاکنون فقط یک بار در سال ۱۳۸۱ بخش‌هایی از آن مرمت شده.

شرکت «سیمان زرین» در سال ۱۳۸۱ مرمت این ورزشگاه را به عهده گرفت، سکوهای طبقه اول را عایق‌کاری کرد و رخت‌کن بازیکنان هم بازسازی شد. جز این تعمیرات نه چندان اساسی، این ورزشگاه به حال خود رها شده است.

شرکت ساخت و نگهداری اماکن ورزشی که زیر نظر وزارت ورزش فعالیت می‌کند نگهداری و بازسازی و ساخت ورزشگاه‌های کشور را به عهده دارد. این شرکت اما از بودجه کافی برخوردار نیست. تلاش برای جذب بخش خصوصی در عرصه مرمت ورزشگاه‌ها و ساخت ورزشگاه‌های تازه هم به جایی نرسیده است.

بازی‌های خانگی تیم ملی ایران و دو تیم پرطرفدار استقلال و پرسولیس در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. گنجایش این ورزشگاه ۷۸ هزار نفر است، اما تعداد تماشاگران در اغلب موارد به بیش از ۹۰ هزار نفر هم می‌رسد.

ریزش سکوها به دلیل فرسودگی ممکن است جان عده زیادی از ورزش‌دوستان را بگیرد.

عبدالعزیز فرمانفرمائیان، از بنیانگذاران نظام مهندسی جدید در ایران طراحی و معماری ورزشگاه آزادی را به عهده داشت. طراحی کاخ نیاوران و راکتور اتمی دانشگاه تهران نیز از دیگر آثار متعدد این معمار و مهندس ایرانی است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy