Saturday, Feb 11, 2017

صفحه نخست » مصاحبه رضا پهلوی با صدای آمریکا در باره گفتگویش با ترامپ

rezaPahlavi_voa_small.jpgرضا پهلوی در گفتگوی با صدای آمریکا: از ترامپ خواستم حساب مردم را از جمهوری اسلامی جدا کند

رضا پهلوی، رئیس شورای ملی ایران، در واکنش به فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ درباره لغو ویزای هفت کشور از جمله ایران می گوید از پرزیدنت ترامپ خواسته است تا حساب مردم ایران را از جمهوری اسلامی جدا کند.

شاهزاده رضا پهلوی در مصاحبه با ستاره درخشش رئیس بخش فارسی صدای آمریکا به چشم‌انداز مناسبات ایران و آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ پرداخت و از انگیزه‌اش برای نوشتن نامه‌ به رئیس جمهوری جدید آمریکا گفت.

آقای پهلوی می‌گوید افزایش تمهیدات امنیتی از سوی دولت آمریکا «قابل درک» است اما نباید باعث به زحمت افتادن ایرانیان ساکن آمریکا و یا الصاق برچسب به شهروندان ایرانی شود.

او همچنین عنوان کرد که «متاسفانه» از حضور نام ایران در لیست کشورهایی که شامل ممنوعیت ویزا شدند، تعجب نکرده اما به همه روسای جمهوری آمریکا یادآوری کرده است مردم ایران متفاوت از جمهوری اسلامی هستند.

به گفته رضا پهلوی، مردم ایران به همان ارزش‌هایی باور دارند که مردم آمریکا هم باور دارند و بین مردم ایران و جمهوری اسلامی ایران یک «جنگ ارزشی» در جریان است.

شاهزاده رضا پهلوی با اشاره به شعار معترضان پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ که می‌گفتند «اوباما یا با اونا یا با ما» پیش بینی می‌کند «به احتمال زیاد» پرزیدنت ترامپ برخلاف باراک اوباما به جای تعامل با مقامات جمهوری اسلامی، مردم ایران را مخاطب قرار خواهد داد.

به اعتقاد رئیس شورای ملی ایران تا زمانی جمهوری اسلامی سر کار هست مشکل تروریسم و رادیکالیسم اسلامی از بین نخواهد رفت و نمی‌توان به حضور میانه‌روها یا اصلاح‌طلب‌ها امیدوار بود.

آقای پهلوی می‌گوید جمهوری اسلامی ایران از درگیری نظامی استقبال می‌کند و افتادن در تله جنگ یک سناریوی باخت-باخت برای مردم خواهد بود و تنها جمهوری اسلامی سود خواهد برد.

او خطاب به بدنه نظامیان ایران چه در لباس سپاه و چه در لباس ارتش گفت که حساب خود را از «مافیای فاسد راس سپاه» جدا کنند چرا که آنها برای ایران فداکاری کرده و جنگیده‌اند و نباید به دلیل اقدامات روسای سپاه «تروریست» قلمداد شوند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy