Saturday, Feb 11, 2017

صفحه نخست » سیاستمداران آلمانی خواهان آزادی احمدرضا جلالی، پزشک ایرانی محکوم به اعدام شدند

Ahmadreza_Jalali.jpgزمانه ـ اعتراضات جهانی به حکم اعدام احمدرضا جلالی، پزشک ایرانی که از ۱۰ ماه پیش در تهران بازداشت شده همچنان ادامه دارد.

در آلمان، امید نوری‌پور، نماینده ایرانی‌تبار حزب سبزهای این کشور در بوندستاگ، پارلمان آلمان، روز شنبه ۱۱ فوریه / ۲۳ بهمن حکم اعدام احمدرضا جلالی را محکوم کرد و خواهان آزادی بی‌قید و شرط او شد.

نوری‌پور به روزنامه محلی «هایل‌برونر اشتیمه» گفت کل فرآیند محاکمه احمدرضا جلالی با حاکمیت قانون ربطی ندارد.

همچنین اِولینه گبهارت، معاون رئیس پارلمان اروپا و عضو حزب سوسیال دمکرات آلمان در فراخوانی از فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواسته است تا هر کاری از دستش برمی‌آید برای نجات این پزشک ۴۵ ساله از مرگ انجام دهد.

تاکنون درخواست نجات جان احمدرضا جلالی را بیش از ۲۰۰ هزار نفر در جهان امضا کرده‌‌اند.

احمدرضا جلالی در سال ۲۰۰۹ برای ادامه تحصیل ایران را ترک و در دانشگاه‌هایی در بلژیک، ایتالیا و سوئد تحصیل کرد. او ۲۵ آوریل ۲۰۱۶ / ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ در حالی که سه روز به ترک ایران و عزیمتش به سوئد باقی مانده بود از سوی مأموران وزارت اطلاعات بازداشت شد. جلالی یک هفته در مکانی نامعلوم نگهداری و سپس هفت ماه به بند ۲۰۹ زندان اوین و بعد به بند هفت این زندان منتقل شد.

روز دو‌شنبه ۶ فوریه / ۱۸ بهمن، کارولین پاولس، مدیر دانشگاه بروکسل که احمدرضا جلالی با آن همکاری داشت، اعلام کرد که او به اتهام جاسوسی به اعدام محکوم شده و قرار است تا دو هفته دیگر این حکم اجرا شود.

سازمان عفو بین‌الملل نسبت به وضعیت احمدرضا جلالی در زندان و احتمال اجرای حکم اعدام او اظهار نگرانی کرده است.

ویدا مهران‌نیا، همسر احمد‌رضا جلالی با اذعان به تلاش‌ها و همکاری‌های دولت‌های سوئد، ایتالیا و بلژیک و نیز مقام‌های اتحادیه اروپا برای آزادی همسرش ابراز امیدواری کرده بود که در سفر استفان لوون، نخست‌وزیر سوئد به ایران، برای آزادی این پزشک ایرانی مقیم سوئد تلاش شود.

استفان لوون امروز شنبه ۱۱ فوریه / ۲۳ بهمن برای یک دیدار سه روزه وارد تهران شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy