Wednesday, Feb 15, 2017

صفحه نخست » حرکت نمادین شهردار لندن در حمایت از «فروشنده» + واکنش فرهادی

asgharfarhadi_oscar_boycott_smal.jpgخبرآنلاین؛ صادق خان شهردار لندن امکان نمایش فیلم «فروشنده» را در میدان اصلی این شهر فراهم کرد. اصغر فرهادی نمایش «فروشنده» در میدان ترافالگار را نمادی از اتحاد توصیف کرد. [گزارش روزنامه گاردین]

درست چند ساعت پیش از برگزاری مراسم اسکار میدان ترافالگار لندن با نمایش فیلم «فروشنده» تبدیل به بزرگترین سینمای انگلستان می‌شود. چهره‌های سرشناس سینمای بریتانیا در این رویداد حاضر می‌شوند و انتظار می‌رود بیش از ۱۰ هزار نفر در شب اسکار در میدان ترافالگار گردهم آیند.

فرهادی گفت: «گرد آمدن تماشاگران در چنین میدان مشهوری برای تماشای «فروشنده» نمادی از اتحاد مردم علیه جدایی و تفرقه میان مردم است. از صمیم قلب از شهردار لندن و جامعه سینمایی برای این حرکت سخاوتمندانه تشکر می‌کنم.»

خبر نمایش فیلم اصغر فرهادی در میدان اصلی لندن پس از آن منتشر شد که تعدادی از هنرمندان نامی بریتانیا چون جولی کریستی، کوین مک‌دونالد، کایرا نایتلی، ریدلی اسکات و تری گیلیام درخواست کردند تا برای نمایش فیلم «فروشنده» بیرون سفارت آمریکا در لندن مجوز بگیرند. این نمایش قرار بود در اعتراض به سیاست‌های تبعیض‌آمیز ترامپ برای ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور عمدتا مسلمان به آمریکا صورت پذیرد.

«فروشنده» نامزد اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان است اما پس از فرمان اجرایی جنجالی ترامپ اصغر فرهادی اعلام کرد که در اعتراض به امر در اسکار هشتادونهم شرکت نخواهد کرد. این فیلم در جشنواره کن جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy