Thursday, Feb 16, 2017

صفحه نخست » کاندیدای جانشینی مشاور امنیت ملی آمریکا، تحصیل کرده تهران است

robert_harward_86-small.jpgخبرگزاری ایرانشهر - ژنرال رابرت هاروارد Robert S. Harward که در پی استعفای مایکل فلین از سمت مشاور امنیت ملی آمریکا، از وی به عنوان انتخاب جدید پرزیدنت ترامپ برای تصدی این سمت یاد می‌شود، در سال 1974 از مدرسه امریکایی‌ها در تهران فارغ التحصیل شده است. [گزارش رویترز]

ژنرال سه ستاره رابرت (باب) هاروارد متولد ایالت رود آیلند در شمال شرق آمریکاست و به دلیل ماموریت پدرش تا سال 1974 در ایران زندگی کرده و از مدرسه آمریکایی‌ها در تهران فارغ التحصیل شده است. وی بلافاصله پس از بازگشت از ایران در سال 1975 به عضویت نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا درآمده و تا سال 2013 به ارتش آمریکا خدمت کرده است.

ژنرال هاوارد در سمت‌هایی از جمله معاون فرماندهی مرکزی ارتش امریکا، معاونت فرماندهی ستاد مشترک عملیات ویژه، مدیر دفتر استراتژی شورای امنیت ملی پرزیدنت بوش تا سال 2005 و همچنین فرماندهی نیروی دریایی ایالات متحده خدمت کرده است.

باب هاروارد به دلیل اقامت طولانی مدت برای سال‌های دوره نوجوانی در ایران تا اندازه‌ای با زبان فارسی نیز آشناست و همین امر در دوران حضور وی در کادر فرماندهی ستاد مشترک عملیات ویژه ارتش آمریکا در سال‌های 2006 تا 2008 در افغانستان یاری رسان وی بوده است.

از مواضع سیاسی ژنرال هاروارد در قبال جمهوری اسلامی در ایران، اطلاعات موثقی منتشر نشده است.

نام باب هاروارد در کنار ژنرال دیوید پترائوس به عنوان انتخاب جدید پرزیدنت ترامپ برای جایگزینی مایکل فلین در پست مشاور امنیت ملی کاخ سفید مطرح می‌شود که در پی افشای تماس‌های تلفنی وی با سفیر روسیه در دوران انتقال قدرت در آمریکا، مجبور به استعفا شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy