Thursday, Feb 16, 2017

صفحه نخست » استقلال باز هم پیروز شد، تیم منصوریان همچنان می‌تازد

esteghlal_zobahan.jpgشاگردان علی منصوریان با پیروزی مقابل ذوب آهن همچنان روی نوار برد قدم برداشتند.

به گزارش ایسنا، تیم های فوتبال ذوب آهن اصفهان و استقلال تهران از ساعت ۱۵ امروز (پنج شنبه) ورزشگاه فولاد شهر اصفهان به مصاف رفتند و در حالی که استقلالی ها نیمه نخست را با برتری یک گله به رختکن رفته بودند،‌ در نیمه دوم نیز یک گل زدند و در پایان با نتیجه دو بر صفر به پیروزی رسیدند.

در بیست دقیقه آغازین این نیمه از بازی، توپ بیشتر در میانه‌های میدان در جریان بود ولی در ایجاد موقعیت تیم ذوب‌آهن موفق‌تر عمل کرد و یک بار بنگستون با ضربه سر تیر دروازه استقلال را به لرزه در آورد و یکبار هم در دقیقه ۱۷ ذوب‌آهنی‌ها با وجود موقعیت مناسب، نتوانستند از سد حسینی بگذرند و دروازه‌بان جوان استقلال با خروج به موقع از دروازه مانع از فروپاشی دروازه تیمش شد.

با این‌حال استقلالی‌ها بعد از بیست دقیقه رو به جلو بازی کردند و در دقیقه ۲۵ روی ارسال دیدنی خسرو حسیدری و ضربه سر فرشید اسماعیلی، آبی‌ها به گل نخست دست یافتند. آنها دو دقیقه بعد از این گل می‌توانستند به گل دوم برسند اما شوت فنی کاوه رضایی را مظاهری به کرنر فرستاد.

در دقیقه ۴۳ روی اشتباه مدافعان ذوب آهن، استقلال می‌توانست به گل دوم دست یابد که بهنام برزای در موقعیت تک به تک با مظاهری فرصت را از دست داد تا نیمه نخست را استقلال ببرد.

استقلالی ها نیمه دوم را هجومی آغاز کرده و چند موقعیت نصفه و نیمه روی دروازه ذوب آهن ایجاد کردند. ذوبی‌ها بعد از ۱۵ دقیقه به خودشان آمدند و پهلوان بازیکن شماره ۱۰ این تیم در حالی که با دورازه بان و دو مدافع استقلال رو به رو بود، توانست حسین حسینی را از پیش رو بردارد اما دو مدافع آبی پوش مانع از گل شدن شوت پهلوان شدند تا توپ به کرنر برود. در ادامه نیز قنبری شوتی سرکش را با فاصله ای اندک از کنار دروازه استقلال به بیرون فرستاد.

در دقیقه ۶۵ کاوه رضایی با ارسال ضربه کرنر، فرشید اسماعیل را در موقعیت گلزنی قرار داد اما ضربه این مهاجم توسط علی حمام برگشت داده شد.

استقلال توسط بهنام برزای در دقیقه ۷۹ به گل رسید و این بازیکن روی سانتر زیبای فرشید اسماعیلی با ضربه سر دروزاه مظاهری را گشود.

در ادامه تلاش دو تیم گلی را در بر نداشت تا استقلال با همان دو گل مقابل میزبانش به پیروزی برسد.

ترکیب ذوب آهن: محمدرشید مظاهری، وحید محمدزاده، محمد نژاد مهدی، مهدی مهدی پور، احسان پهلوان، مرتضی تبریزی، علی همام، مهرداد قنبری، دانیال اسماعیلی فرد، جری بنگستون و مهدی رجب زاده.

ترکیب استقلال: حسین حسینی، لئاندرو پادوانی، مجید حسینی، میلاد زکی پور، خسرو حیدری، امید ابراهیمی، امید نورافکن، فرشید اسماعیلی، مجتبی حق دوست، بهنام برزای و کاوه رضایی.

فولاد ۲ - گسترش فولاد ۲/ ساسان انصاری بالاخره گل زد

به گزارش ایسنا، در دیگر دیدار همزمان، دو تیم فولاد خوزستان و گسترش فولاد تبریز در اهواز به مصاف هم رفتند که در پایان به نتیجه تساوی دو بر دو رضایت دادند.

برای گسترش فولاد مسعود ابراهیم زاده در دقیقه ۱۴ و داریوش شجاعیان در دقیقه ۶۸ و برای تیم فولاد ایوب والی در دقیقه ۳۸ و ساسان انصاری در دقیقه ۷۸ گلزنی کردند.

منصوریان: این بازی سخت‌تر از داربی بود

سرمربی استقلال گفت: خدا یک نگاه ویژه به تیم ما داشت و خوشحالم که با تیمی مقتدر بازی کردیم.

به گزارش ایسنا، علیرضا منصوریان سرمربی استقلال بعد از پیروزی تیمش برابر ذوب‌آهن با حساب دو بر صفر در نشست خبری گفت: خوشحالیم که بازی را بردیم. خدا یک نگاه ویژه به تیم ما داشت. خوشحالم که با تیمی مقتدر بازی کردیم. برای تمام احترامی که برای ذوب‌آهن قائلم باید بگویم که این بازی سخت‌تر از السد و داربی بود. آنها در این سال ها خیلی در فوتبال ایران اثر گذار بوده‌اند. آقای اذری لطف کرد تا هواداران استقلالی بیشتری به ورزشگاه بیایند و از این کار او تشکر می‌کنم چون به فوتبال کمک کرد. او می‌توانست اجازه ندهد تا تماشاگران به ورزشگاه بیایند. این برد را به هواداران تقدیم می‌کنم. کسانی که کنار ما ایستادند.

او افزود: این اولین باری بود که ذوب آهن را توانستم در اصفهان ببریم. فاصله ما با رقبا کم است. فقط ریکاوری و یک تمرین سبک انجام دادیم و به این بازی رسیدیم. الان در نقطه اوج بدنی هستیم و شرایط خوبی داریم. باز هم به هواداران این موفقیت را تبریک می‌گویم.

سرمربی استقلال در پاسخ به سوالی درباره مصدومیت حق‌دوست و اسماعیلی گفت: حق‌دوست شرایطش نگران کننده است. مچ او از زیر قوزک آسیب دیده و امیدوارم به زودی به ما اضافه شود. من همیشه از خدا می‌خواهم که از تیم ما و حریف کسی مصدوم نشود. مصدومیت اسماعیلی خطرناک نیست و یکی دو روزه بر می‌گردد. این مصدومیت‌ها به دلیل فشردگی بازی‌های ماست و باید تلاش کنیم این شرایط را مدیریت کنیم. امروز رابسون جانواریو محروم بود و حسینی به جایش بازی کرد. برای باقری هم خوشحالم که به دوران خوبش نزدیک می‌شود. خوشحالم که شرایطی ایجاد شد تا از جوانان استفاده کنیم و ثمره‌اش را هم می‌بینیم. همین مسیر را می رویم و امیدواریم تا مصدوم نداشته باشیم چون بازی‌های آسیایی پیش روی ماست. تیم های آسیایی باید با پرچم ایران بازی کنند.

وی در پاسخ به سوالی درباره تاکتیک‌های تیمی استقلال و اینکه چرا استقلال از میانه زمین به ذوب‌آهن لطمه نزد، گفت: وقتی حدادی‌فر به زمین آمد انصاری را به زمین فرستادیم. او خیلی بازیکن خطرناکی است. در میانه میدان بازی را مدیریت کردیم. مهدی‌پور و رجب‌زاده را هم مهار کردیم. احتیاجی نبود از میانه زمین ذوب‌آهن استفاده کنیم. درست است که آنها به ما فضا می‌دادند. امروز دو تیم از بهترین‌ تیم های ایران بازی می‌کردند و تیم قابل احترامی را بردیم.

منصوریان درباره چشمی و اینکه گفته می‌شود او می‌تواند در آسیا برای استقلال بازی کند، گفت: مار گزیده از ریسمان سفید و سیاه هم می‌ترسد. اطلاعات کامل نبود و تحقیق هم کردم. ما از پنجره محروم هستیم. برای چشمی به عنوان یک جوان ناراحتم. او ستون سال قبل استقلال بود. وقتی داده‌ها را جمع کردیم گفتیم بهتر است از او استفاده نکنیم تا شاید سه بر صفر بازنده شویم. مگر اینکه از فیفا نامه رسمی بگیریم که او مشکلی ندارد.

او ادامه داد: باید قبول کنیم که همه تیم‌های بزرگ ایران در حوزه بین الملل ضعیف هستند. من پیشنهاد دارم که یک سیستم طراحی کنیم تا یک مشکل به اطلاع همه برسد. ما مربیان و بازیکنان خارجی را شوخی می‌گیریم. الان اگر پول من را ندهند، هیچ مرجعی نیست پول ما را بدهد. ما که برای تیم خود لج نمی‌کنیم اما خارجی‌ها این جوری نیستند. ما هنوز منتظر رای حسن زاده درباره تیم نفت هستیم و می‌خواهیم با همان سرعتی که او در رای داربی داشت، حق ما را هم بگیرد. من نماینده کادرفنی نفت هستم. ما برای این فوتبال زحمت می‌کشیم. نفت و ذوب‌آهن در سال‌های اخیر باعث نشاط مردم بودند.

سرمربی استقلال درباره داوری این بازی گفت: من در حوزه داوری ورود نمی‌کنم و قول داده‌ام که این کار را نکنم. چون داوران ما را نقد نمی‌کنند من هم آنها را نقد نمی‌کنم. داور یعنی قاضی میدان، رای قاضی برگشت ناپذیر است و باید به آن احترام گذاشت.

مجتبی حسینی: از موقعیت‌ها استفاده نکردیم و باختیم

سرمربی تیم ذوب‌آهن اصفهان گفت: مثل بازی‌های قبل از موقعیت‌هایمان استفاده نکردیم و باختیم.

به گزارش ایسنا، مجتبی حسینی سرمربی تیم ذوب‌آهن بعد از شکست تیمش برابر استقلال با حساب دو بر صفر، گفت: متاسفانه مثل دو بازی قبلی از موقعیت‌هایمان استفاده نکردیم و براحتی گل اول را خوردیم. بعد از این گل بازی همانطوری شد که استقلال می‌خواست. آنها راه نفوذ ما را بستند و در نیمه دوم هم یک موقعیت گل داشتیم که تبدیل به گل نشد. تعویض‌هایم جواب نداد و گل دوم را خوردیم تا بازی تمام شد.

وی درباره مشکلات تیمش در میانه زمین و اینکه چرا در تعویض ها ذوب‌آهن ضعیف عمل کرد، گفت: چیدمان ما امروز خوب بود ولی متاسفانه وقتی گل راحت می‌خورید، تیمتان تمرکزش را از دست می‌دهد.

سرمربی ذوب‌آهن درباره قضاوت این دیدار، عنوان کرد: داوری مشکل خاصی نداشت و خوب سوت زد.

او درباره کارتی که مرتضی تبریزی در نیمه اول بازی گرفت، گفت: تبریزی باید مراقب رفتارش باشد تا مشکل برای تیم ایجاد نکند.

حسینی در پاسخ به این سوال که چرا با منصوریان بعد از بازی دست نداد، عنوان کرد: من با منصوریان مشکلی نداریم. من ناراحت بودم و باید سریع به رختکن می‌رفتم.

وی ادامه داد:‌ باید خودمان را برای بازی با العین آماده کنیم و امیدوارم آنجا پیروز شویم.

سرمربی ذوب‌آهن در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به اینکه تبریزی از وقتی به برنامه ۹۰ رفته برای ذوب‌آهن گل نزده است چیست، گفت: واقعیت این است که برنامه ۹۰ پر بیننده است و از لحاظ روانی روی بازیکن فشار زیادی ایجاد می‌کند. بعد از حضور بازیکن در یک برنامه پر بیننده توقعات از او بالا می‌رود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy