Saturday, Feb 18, 2017

صفحه نخست » حمیدرضا بقایی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری شد

hamidBaghayeeWithAhmadinejad_small.jpgدویچه وله - حمیدرضا بقایی، معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد و رئیس پیشین سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، کاندیدای شرکت در انتخابات دور دوازدهم ریاست جمهوری شد. او تصمیم خود را مستقل از جناح‌ها و گرو‌ه‌ها دانسته است.

روز شنبه ۳۰ بهمن، حمید بقایی با انتشار یادداشتی در کانال ‌شخصی، از تصمیم به کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

بقایی تاکید کرده که این نامزدی "صرفا اعلام سربازی برای کشور عزیز و خدمت‌گذاری به ملت شریف" و کاملا مستقل از اشخاص، گروه‌ها، احزاب و جناح‌های سیاسی است.

او افزوده که برنامه‌ها و دیدگاه‌هایش را در فرصت‌های آتی و قانونی به اطلاع مردم می‌رساند.

ادبیات یادداشتی که بقایی برای اعلام نامزدی خود منتشر کرده، به خلاف اطلاعیه‌های مرسوم، ادبیاتی بیشتر ایرانی/ملی است تا اسلامی.

بقایی، معاون اجرایی احمدی‌نژاد، سرپرست نهاد ریاست جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و دبیر "شورایعالی مناطق آزاد اقتصادی" (از ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰) بود.

او در ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ به اتهام "فساد مالی و اخلاقی" بازداشت شد اما دفتر احمدی‌نژاد بلافاصله در واکنش به این دستگیری اطلاعیه‌ای منتشر کرد و او را "پاکدست" خواند.

بقایی پس از ۲۲۴ روز، بدون اعلام رسمی اتهام از زندان آزاد شد. غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه در این مدت، از پاسخگویی به جزییات پرونده بقایی طفره رفت.

رئیس جمهور سابق ایران پس از آن که خامنه‌ای او را از کاندیداتوری در انتخابات ۹۶ نهی کرد، پیوسته گفته که از کسی در انتخابات حمایت نخواهد کرد.

به نظر می‌رسد کاندیداتوری بقایی ناشی از سرگردانی و تشتت در جناح اصولگرایان سنتی و هم‌چنین درگذشت هاشمی رفسنجانی باشد. چنانچه بقایی تایید صلاحیت شود و احمدی‌نژاد از او حمایت کند، آرای پایگاه اجتماعی رئیس جمهوری سابق به سبد او ریخته خواهد شد.

رسانه‌های داخلی قبلا نوشته بودند که حامیان احمدی‌نژاد می‌خواهند با "جبهه یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی" (یکتا) وارد کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری شوند.

این جریان اصولگرا در ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ تشکیل شده و برخی از اعضای دولت‌های نهم و دهم و نمایندگان مجلس نهم در آن عضو هستند.

متن یادداشت حمیدرضا بقایی به شرح ذیل است:
اللّهم عَجل لولیکَ الفَرَج و العافیه و النّصر
ملّت بزرگوار، فرهیخته و شریف ایران
با استعانت از پیشگاه حضرت ولّی عصر (عج) و با تقدیم بهترین احساسات قلبی به محضر شما مردان و زنان قهرمان و آگاه میهن اسلامی عزیز . در این شرایط مهّم و تعیین کننده ، با ایمانی راسخ به ظرفیتهای وسیع و پایان ناپذیر این سرزمینِ پُرگهر ، و با باوری عمیق به شایستگی های بزرگ و وثیق آحاد مردم نجیب و اصیل ایران زمین و با درک روشن و فهم مُتقن از فاصله زیاد بین وضعیت موجود کشور از نظر اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و موقعیت بایسته و شایسته برای ایرانیان، و نقش بسیار مهم جایگاه ریاست جمهوری در جهت تحقّق آرزوهای بلند پدران ، مادران و فرزندان این خطه زرخیز و پاک، با کسب اجازه از محضر فرد فرد شما مردم عزیز، نامزدی خود را برای شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران اعلام می دارد.
اینجانب این اعلام نامزدی را که کاملاً مستقل از اشخاص، گروهها، احزاب و جناحهای سیاسی است، صرفاً اعلام سربازی برای کشور عزیز و خدمتگزاری به ملّت شریف ایران دانسته و بدان افتخار می کنم. دریافت حقیر آن است که همبستگی ملی و انسجام اجتماعی، در چارچوب قانون اساسی و ارزشهای الهی - انسانی در مقیاس ملّی و بین المللی و از جمله مهّم ترین آنها، آزادی، عشق و عدالت ، رشد سریع کشور و نیل به جایگاه های رفیع تعالی، پیشرفت و رفاه در دسترس خواهد بود.
اینجانب دیدگاه ها و برنامه های خود را در فرصت های آتی و قانونی به استحضار مردم عزیزم خواهم رساند. با آرزوی طول عمر رهبر معظم انقلاب و با تقدیم مراتب احترام و سپاس به پیشگاه ملّت بزرگ و قهرمان ایران.
خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود گردی و ما رستگار

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy