استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار انتخاب خبر اظهار داشت: سوال اساسی که در این شرایط پیش می آید این است که تا چه اندازه آن رأی پوپولیستی و کاریزمایی که برای آقای احمدی نژاد وجود دارد می تواند به آقای بقایی هم تعلق پیدا کند؟ من بعید می دانم بقایی یتواند رأی قابل توجهی کسب کند و در بهترین حالت شاید حدود ۱۰ درصد آرای احمدی نژاد را می تواند از آن خود کند.

وی ادامه داد: اگر آقای احمدی نژاد با تمام قوا هم پشت سر آقای بقایی بایستد و از طرفدارانش بخواهد که به ایشان رأی دهند باز هم فکر نمی کنم بیش از ۱۰ درصد آنها راضی شوند که به آقای بقایی رأی دهند.

زیباکلام در خصوص علت اعلام نامزدی آقای بقایی برای انتخابات۹۶ تصریح کرد: قطعاً هم آقای احمدی نژاد هم آقای بقایی می دانند که کوچکترین شانسی برای پیروزی مقابل آقای دکتر روحانی ندارند اما ورود حمید بقایی به انتخبات بیشتر به واسطه مطرح کردن خودش و جریان موسوم به احمدی نژاد است.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه افزود: یکی از اهدافی که آقای احمدی نژاد و آقای بقایی علاوه بر بحث تبلیغات دنبال می کنند در حقیقت تلاش برای تخریب آقای روحانی در فعالیت های انتخاباتی است.

زیباکلام در پایان خاطر نشان کرد: باتوجه به پرونده ای که آقای بقایی در قوه قضائیه دارد و با استعلامی که شورای نگهبان از دادگستری و قوه قضائیه خواهد گرفت ممکن است از طریق شورای نگهبان رد صلاحیت شود که البته آقای بقایی و جریان حامی او به خوبی به این موضوع واقف هستند ولی به جهت تخریب آقای روحانی وارد صحنه شده اند.