Saturday, Mar 25, 2017

صفحه نخست » تصادف وحشتناك ۱۰۰ خودرو در بزرگراه مشهد - نيشابور

بی بی سی - به گزارش خبرگزاری‌های ایران در اثر مه، بارندگی و لغزندگی جاده‌ها در استان خراسان رضوی ده‌ها اتومبیل با هم برخورد کردند. خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، تعداد این خودروها را ۱۳۰ دستگاه اعلام کرده است اما خبرگزاری‌های دیگر گزارش داده‌اند که ۵۰ تا ۶۰ خودرو با هم تصادف کرده‌اند.

گفته می‌شود در این تصادف‌ها، یک کودک کشته و ۴۹ نفر هم مجروح شده‌اند. مجتبی محمودی، سخنگوی جمعیت هلال احمر این استان وجود مه شدید را از دلایل این تصادف خوانده است. او از اعزام نیروهای امدادگر به محل حوادث خبر داد و گفت: "با همکاری ماموران پلیس راه، اورژانس ۱۱۵ و آتش‌نشانی امدادگران مشغول نجات و امدادرسانی به مصدومان و حادثه‌دیدگان این حوادث زنجیره‌ای هستند."

هر ساله در هنگام تعطیلات نوروزی افراد زیادی در تصادف‌های جاده‌ای مجروح یا کشته می‌شوند. امسال اما به گفته معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک نیروی انتظامی، حوادث نوروزی نسبت به سال گذشته ۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

سرهنگ عین‌الله جهانی، به خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی گفت: " از ابتدای طرح نوروزی تا کنون ۱۶۰ نفر در تصادفات رانندگی کشته و بیش از سه هزار نفر مجروح شدند. برابر آمارها شمار کشته‌های حوادث نوروزی تا کنون در مقایسه با سال گذشته ۲ درصد کاهش داشته است... ۴۳ درصد تصادفات نوروز به دلیل عدم توجه به جلو رخ داده که در آن‌ها استفاده از تلفن همراه و خستگی و خواب‌آلودگی نقش موثری داشتند. همچنین ۲۰ درصد تصادفات به دلیل سرعت‌های غیرمجاز و ۱۵ درصد سبقت‌های غیرمجاز بوده است."

آقای جهانی همچنین از توقیف ۲۰ هزار خودروی متعلق به رانندگان پرخطر در نوروز امسال خبر داد و گفت: "رانندگان پرخطر این خودروها سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ و راست داشته‌اند و با این اقدامات خود از سفر نوروزی بازماندند."

57459249.jpg57459256.jpg

57459259.jpg57459248.jpg

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy