Wednesday, Mar 1, 2017

صفحه نخست » احمد جنتی: احراز صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری آسان نیست

Ahmad_Janati.jpgدبیر شورای نگهبان ابراز امیدواری کرد که با لطف و عنایت خداوند اعضای شورای نگهبان بتوانند در امر بررسی صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری به خوبی مسئولیت خود را انجام دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از شورای نگهبان، آیت الله جنتی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها گفت: امیدواریم همه بتوانیم آن بزرگوار را الگوی زندگی خود قرار دهیم.

دبیر شورای نگهبان در جلسه هفتگی اعضای شورای نگهبان با اشاره اجمالی به حیات پر برکت دخت گرامی پیامبر اعظم (ص)، از ملت ایران به سبب سوگواری در ایام شهادت آن حضرت تجلیل کرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تبیین شرایط داوطلبان ریاست جمهوری که در اصل ۱۱۵ قانون اساسی آمده است، گفت: احراز صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری آسان نیست و مسئولیت دشواری در برابر خداوند متعال و آحاد ملت است.

جنتی در ادامه به چند فراز از سیاست‌های کلی انتخابات و نیز شرایط داوطلبان ریاست جمهوری در اصل ۱۱۵ قانون اساسی اشاره کرد و گفت: در واقع ۱۲ عضو شورای نگهبان با اعلام صلاحیت یک داوطلب شهادت می‌دهند که او «مومن»، «با تقوی»، «امین»، «مدیر» و «مدبر» است.

وی ابراز امیدواری کرد که با لطف و عنایت خداوند متعال اعضای شورای نگهبان بتوانند در امر بررسی صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری به خوبی مسئولیت خود را انجام دهند.

دبیر شورای نگهبان همچنین با اشاره به آئین‌نامه‌ای که قبل از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم برای شفاف‌تر شدن شرایط داوطلبان در شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت، گفت: ان شاءالله با توجه به مباحث گذشته و ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات طی هفته‌های آتی بتوانیم به نتایج بهتری دست بیابیم.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy