Thursday, Mar 2, 2017

صفحه نخست » همسر احمد منتظری: خامنه‌ای مخالف اجرای حکم همسرم بود

00009089_small.jpgمخالفت آیت‌الله علی خامنه‌ای و خواست ابراهیم رییسی برای اجرای حکم احمد منتظری

زیتون- زهرا ربانی املشی، همسر احمد منتظری، گفت که آیت‌الله علی خامنه‌ای «مخالف» اجرای حکم زندان همسرش بوده٬ اما ابراهیم رئیسی به عنوان دادستان دادگاه ویژه روحانیت بر اجرای حکم اصرار داشته است.
پیشتر «زیتون» خبر داده بود که بازداشت غیرمنتظره احمد منتظری، با پی‌گیری ابراهیم رئیسی و هماهنگی او با دادگاه ویژه روحانیت و اطلاعات سپاه و علی‌رغم «مخالفت کتبی رهبری» و وزارت اطلاعات انجام شده است.

زهرا املشی به کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران گفت که وزارت اطلاعات دولت حسن روحانی نیز «مخالف» اجرای حکم زندان احمد منتظری بوده است.

به گفته همسر احمد منتظری «اصلا حکم دادگاه تجدیدنظر به ایشان ابلاغ نشده و بدون این که به ایشان حکمی ابلاغ شود، بازداشت کرده‎اند.» او افزود با وجود مخالفت رهبر جمهوری اسلامی با اجرای این حکم٬ «رئیسی می‎خواست حکم اجرا شود» که اجرای آن با ناراحتی شبیری زنجانی نیز مواجه شده بود.
به گفته همسر احمد منتظری، یکی از ماموران اطلاعات پس از بازداشت همسرش به وی گفته بودند که «ما از اول می‎گفتیم حکم اجرا نشود اما آقایان می‎گفتند اجرا شود.»
زیتون از طریق منابع آگاه به اخباری دست یافته که حاکی از درخواست آیت‌الله شبیری زنجانی، از مراجع تقلید، برای عدم اجرای حکم احمد منتظری و موافقت آیت‌الله خامنه‌ای با توقف آن است.
سایت و کانال تلگرام آیت‌الله منتظری چند ماه پیش فایل صوتی جلسه قائم‌مقام وقت رهبری با اعضای منصوب آیت‌الله خمینی در هیات بررسی وضعیت زندانیان سیاسی را منتشر کرده بود. این هیات - براساس خاطرات آیت‌‌الله منتظری - حکم اعدام چند هزار زندانی سیاسی را صادر کرد. ابراهیم رئیسی یکی از مخاطبان اعتراض آیت‌الله حسینعلی منتظری به اعدام‎های سال ۱۳۶۷ در فایل صوتی جنجالی است.
احمد منتظری به خاطر انتشار این فایل از سوی دادگاه ویژه روحانیت قم به ۲۱ سال حبس تعزیری و سه سال خلع لباس محکوم شد.
اواخر دی ماه جلسه تجدید نظر این حکم تشکیل شد، اما نتیجه این جلسه رسانه‌ای نشد؛ هرچند محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور و رییس دادگاه ویژه روحانیت گفته بود این حکم تایید و نهایی خواهد شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy