Friday, Mar 3, 2017

صفحه نخست » جرد کوشنر داماد ترامپ نیز با روس‌ها در تماس بود

trump_russia.JPGدويچه وله فارسى: وزیر دادگستری دولت ترامپ به دلیل تماس به روس‌ها از پرونده بررسی دخالت روسیه در انتخابات آمریکا کناره‌گیری کرد. هم‌زمان مشخص شده که جرد کوشنر، داماد ترامپ نیز در دیدار مایکل فلین با سفیر روسیه شرکت داشت.

جف سشنز، وزیر دادگستری دولت دونالد ترامپ اعلام کرد که خود را از پرونده تحقیقات درباره اتهام‌های مربوط به تماس مسئولان ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ با مقام‌های امنیتی روسیه کنار کشیده است.
جف سشنز که دادستان کل ایالات متحده نیز محسوب می‌شود متهم شده که سال گذشته و در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دسـت‌کم دو بار با سفیر روسیه در آمریکا تماس داشته است. او اما در جلسه کنگره آمریکا هنگام بررسی صلاحیتش به عنوان وزیر دادگستری، این تماس‌ها را مخفی کرده است.
پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی، وظیفه بررسی اتهامات مربوط به تماس با مقامات روسیه را برعهده دارد. به لحاظ حقوقی، وزیر دادگستری آمریکا از جمله مسئول نظارت بر اف‌بی‌آی است. از این‌‌رو، نمایندگان دموکرات معتقدند که جف سشنز که خود متهم به تماس با روسیه است، فرد مناسبی برای نظارت بر تحقیقات اف‌بی‌آی در این زمینه نیست.

سشنز در گفت‌وگو با شبکه خبری "فاکس‌نیوز" گفت هیچ خطایی از او سر نزده ‌و کناره‌گیری او از نظارت بر پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، به ‌معنی پذیرش عملی اشتباه از سوی او نیست.
وزیر دادگستری ترامپ به جزئیات یکی از دیدارهای خود با سرگئی کیسلیاک، سفیر روسیه در واشنگتن اشاره کرد و گفت: «پس از سخنرانی در مراسم بنیاد هریتیج که در آن حدود ۵۰ سفیر حضور داشتند با چند نفری گفت‌وگوی کوتاهی داشتم. با سفیر روسیه نیز در همان موقع گفت‌وگو کردم و کمی بعد آنجا را ترک کردم.»
دونالد ترامپ نیز از وزیر دادگستری خود دفاع کرده است. اما نمایندگان دموکرات در کنگره آمریکا خواستار کناره‌گیری او هستند.
پیش از این، تماس با سفیر روسیه در واشنگتن به کناره‌گیری مایکل فلین، مشاور امنیتی ترامپ منجر شده بود. حال ممکن است چنین سرنوشتی در انتظار وزیر دادگستری هم باشد.

داماد ترامپ هم با روس‌ها در تماس بود
هم‌چنین روز پنجشنبه (۲ مارس/ ۱۲ اسفند) مشخص شد که جرد کوشنر، داماد ترامپ نیز در دیدار مایکل فلین با سفیر روسیه شرکت داشت.
بنابر گزارش خبرگزاری‌ها، این دیدار در ماه دسامبر ۲۰۱۶ در دفتر اصلی ترامپ در "برج ترامپ" در شهر نیویورک انجام شده است. مایکل فلین به دلیل افشای این تماس‌ها ناگزیر به کناره‌گیری از مقام خود به عنوان مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا شد.
خبر تماس داماد ترامپ با "سرگئی کیسلیاک"، سفیر روسیه در واشنگتن، یک روز پس از افشای تماس وزیر دادگستری ترامپ با سفیر روسیه منتشر شد.
جرد کوشنر، تاجر املاک و داماد ترامپ است. او پس از پیروزی دونالد ترامپ به کاخ سفید منتقل شده و هم‌اکنون یکی از مشاوران ارشد رئیس جمهور آمریکا است. او در کنار استیو بنن، از مورد اعتمادترین اعضای تیم دونالد ترامپ در کاخ سفید است.
وظیفه اصلی جرد کوشنر در تیم ترامپ برقراری صلح میان اسرائیل و فلسطینی‌هاست. ترامپ در ماه دسامبر گذشته گفت اگر کوشنر نتواند در این وظیفه موفق شود، هیچ‌کس دیگر نخواهد توانست از پس این کار برآید.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy