Friday, Mar 3, 2017

صفحه نخست » اولین شماره ووگ عربی منتشر شد

vogue-arabia-small.jpgبی بی سی - انتشار ووگ عربی این ماه شروع می‌شود و جیجی حدید به عنوان اولین ستاره روی جلد آن ظاهر شده است.

این مدل در صفحه اینستاگرام‌ خود نوشته است: "با توجه به نیمه فلسطینی بودن من، برای من یک دنیا ارزش دارد که روی اولین جلد ووگ عربی هستم".

دو نسخه متفاوت از اولین شماره این مجله منتشر شده است؛ یکی به انگلیسی و دیگری به عربی.

تصاویر مختلفی از حدید با روسری پولک‌دوزی شده بر روی این دو جلد به نمایش درآمده است.

حدید می‌گوید: "فکر می‌کنم نکته جالب درباره وجود ووگ‌های بین‌المللی این است که به عنوان جامعه مد، ما می‌توانیم از فرهنگ‌های مختلف تجلیل کنیم و آن‌ها را با جهان به اشتراک بگذاریم".

دینا الجهنی عبدالعزیز، شاهزاده سعودی، توسط کوند نست بین‌الملل، ناشر آن، به عنوان سردبیر این مجله جدید منصوب شده است.

عبدالعزیز گفت: "[حدید] با یک عکس با اعتماد به نفس هزاران سخن برای منطقه‌ای بازگو می‌کند که دير زمانی است در انتظار شنیدن صدای ووگ‌ بوده است".

vogue-arabia.jpg

واکنش به این دو روی جلد عموما مثبت بوده - اما برخی از کاربران اینستاگرام نظرات مشوقانه‌ای برای این ناشر نوشته‌اند که از مدل‌های عرب برای شماره‌های آینده‌شان استفاده کنند.

یکی از هواداران ووگ عربی نوشته است: "چه تصویر زیبایی، هرچند ای کاش از مدلی عربستانی استفاده کرده بودند؛ آن دخترها خیلی خوشگل‌ هستند".

فالوئر دیگری گفته است: "خیلی وقت بود منتظر این بودم 😍😍 شاید به مدل‌های عرب هم فرصت بدهید، مانند کاری که مجله بازار هارپر کرد".

حدید چندرگه است. مادرش یک آمریکایی متولد هلند است و پدرش آمریکایی -فلسطینی.

عذرخواهی کلوس

ماه قبل، کارلی کلوس که برای گرفتن عکس به ووگ رفته و از او به خاطر بهره‌برداری نژادی انتقاد شده بود، در توييتر بابت این کار عذرخواهی کرد.

در تصویری برای "شماره تنوع" مجله، کلوس را که سفیدپوست است به شکل یک گیشا (زنان رقاص ژاپنی) درآورده بودند.

او در عذرخواهی‌اش گفت: "این تصاویر از فرهنگی بهره‌برداری کرده است که فرهنگ من نیست و من حقیقتا برای مشارکت در این عکس‌ها که ملاحظات و حساسيت‌های فرهنگی را رعایت نکرده نبودند متاسفم".

ووگ عربی بیست و دومین نسخه این انتشارات مد است.

22255544.jpgاین مجله در چند کشور خاورمیانه از جمله، قطر، عربستان سعودی، بحرین، کویت، عمان و امارات متحده عربی پخش خواهد شد.

یک وب‌سایت دو زبانه‌ عربی-انگلیسی برای ووگ عربی پیش از این شروع به کار کرده و چاپ کاغذی آن نیز به زودی بیرون خواهد آمد.

عبدالعزیز در پیامش که در این وب‌سایت منتشر شده گفته است: "کشورهای جهان عرب ديرزمانی است که مستحق جايگاهی در تاریخ مد هستند".

"و جز جیجی که مدلی است که نسل کارآفرین و پويای فردا را تعریف می‌کند، چهره‌ای بهتر وجود ندارد که پیشرو ووگ عربی باشد."

الکساندرا شولمن، سردبیر ووگ بریتانیا، ماه گذشته پس از ۲۵ سال تصدی این مقام استعفا کرد - او در طول دوران حضورش در ووگ ناظر روی جلدهای مشهوری با درخشش دوشس کيمبریج، شاهزاده دایانا، نایومی کمپبل و کیت ماس بود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy