Saturday, Mar 4, 2017

صفحه نخست » بازی های موش و گربه نیروی دریایی آمریکا و سپاه

iranianSpeedBoats-small.jpg«حمله چکشی» مانور شبیه‌سازی در فلوریدای آمریکا برای برخورد با قایق‌های تندروی ایرانی

صدای آمریکا - حدود ۳۵ قایق تندرو مجهز به مسلسل همراه با حملات هلیکوپترها و جت های جنگی در مانوری برای شبیه سازی برخورد با قایق های تندروی ایرانی در فلوریدای آمریکا شرکت کردند.

این مانور را پایگاه نیروی هوایی اگلین سازماندهی کرد و نام آن را «حمله چکشی» نهاد تا به یکی از تهدیدهای صورت گرفته علیه نیروی دریایی آمریکا یعنی حملات از سوی قایق های تندرو رسیدگی کند.

ایران بارها با استفاده از قایق های کوچک تندرو برای کشتی های نیروی دریایی آمریکا در آبهای آزاد خلیج فارس مزاحمت ایجاد کرده که به نوشته بیزنس اینسایدر هر یک از این اقدامات قابلیت تبدیل شدن فوری به درگیری های وسیع تر را داشت.

کشتی های نیروی دریایی آمریکا همچنین در موقعیت مشابه در مقابل قایق های تندروی حوثی های یمن با حمایت ایران قرار گرفت و گلوله هایی را به علامت هشدار شلیک کرد.

پیش از آن در ماه ژانویه یک کشتی عربستان سعودی در خلیج یمن هدف حمله سه قایق تندروی حوثی های تحت حمایت ایران قرار گرفت و دو ملوان سعودی کشته شدند.

نیروی دریایی آمریکا به نقطه ضعف کشتی های عظیم و میلیون ها دلاری خود در مقابل قایق های کوچک و ارزان واقف است اما حمله ماه ژانویه در یمن ثابت کرد که تهدید جدی تر از آن چیزی است که گمان می شد.

بخشی از هدف مانور سالانه نیروی هوایی آمریکا پاسخگویی به این پرسش است که نیروی دریایی چطور باید با حملات ناگهانی قایق های تندرو مقابله کند.

یک سرهنگ ارتش آمریکا گفت یکی از موقعیت هایی که در این مانور تمرین شد دقیقا شبیه سازی آنچه بود که با نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران پیشتر تجربه شده بود.

پاتریک مگاهان یک کارشناس نظامی ایران در بنیاد دفاع از دموکراسی به بیزنس اینسایدر گفت که حتی بدون نیروی هوایی، نیروی دریایی آمریکا راه های فراوانی برای مقابله با تهدید حملات قایقی به سبک ایران دارد.

او گفت: «هلیکوپترهای آپاچی ارتش آمریکا نیز بارها با هدف تمرین دقیق این موقعیت ها در خلیج فارس در مانور شرکت کرده اند.»

iranianSubmarine-small.jpgایران زیردریایی با موشک کروز ضد کشتی برای تنگه هرمز می سازد

آژانس اطلاعات دریایی آمریکا نهاد زیر نظر وزارت دفاع آمریکا در گزارش جدیدی می گوید ایران طرح های بلند پروازانه ای برای تقویت زیر دریایی های خود بعد از رفع تحریم های نظامی در سال ۲۰۲۰ دارد. از جمله ساخت زیردریایی بعثت که توانایی حمل موشک های کروز ضد کشتی برای مقابله با کشتی های آمریکایی در تنگه هرمز را دارد.

تایمز اسرائیل در گزارشی به نقل از آژانس اطلاعات دریایی آمریکا نوشت: از سال ۲۰۲۰ فشارها و بخشی از تحریم های نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران برداشته می شود و این به تهران امکان می دهد که توان نظامی خود را تقویت کند. یکی از بخش های بلندپروازانه ایران، تقویت نیروی زیردریایی های ایران است.

پیش از این حسن روحانی رئیس جمهوری ایران از ناوشکن جماران و زیردریایی طارق بازدید کرده بود. وی به تازگی نیز دستوری برای ساخت پیشران هسته‌ای در نیروی دریایی صادر کرد که با بازتاب هایی در غرب روبرو شده بود.

گزارش آژانس اطلاعات دریایی آمریکا در ۴۴ صفحه تنظیم شده و بتازگی منتشر شده است.

در این گزارش تاکید شده که ایران در حال حاضر در حال ساخت زیر دریایی هایی است که می تواند موشک های کروز ضد کشتی شلیک کند. این موشک ها همچنین توانایی غرق کردن فوری کشتی های آمریکایی در تنگه هرمز را دارند.

از زیردریایی بعثت به عنوان مدل هایی برای حمل موشک های کروز ضد کشتی نام برده شده است.

پیشتر رسانه های ایران در گزارش هایی از بعثت به عنوان مدرنترین زیر دریایی ایران با قابلیت شلیک موشک یاد کرده بودند.

سایت خبری مشرق نزدیک به نهادهای نظامی سپاه، درباره این زیردرایی نوشته بود: در طراحی اولیه، زیردریایی «بعثت» با طولی در حدود ۶۰ متر و توان عملیات در عمق ۳۰۰ متری، دارای ۶ لانچر پرتاب اژدر و قابلیت مین‌ریزی خواهد بود که علاوه بر شلیک اژدر، پرتاب کننده موشک‌های کروز دریایی نیز هست؛ موشک‌هایی که جمهوری اسلامی ایران با طراحی و ساخت چندین مدل -از جمله «نور» با برد ۱۲۰ کیلومتر و قادر با بُرد ۲۰۰ کیلومتر- تعداد بسیار زیادی از آنها را در اختیار دارد.

دو سال پیش نیز مقام های ارتش ایران اعلام کردند با مسلح کردن شناورهای غیررزمی خود به موشکهای کروز و سامانه‌راداری، توان دفاعی ایران در دریای عمان را افزایش داده است.

air-force-desert-falcons-4_0.jpgمانور مشترک نظامی امارات و آمریکا در خلیج فارس آغاز شد

مانور نظامی مشترک امارات متحده عربی و ایالات متحده آمریکا روز پنجشنبه در جنوب آب های خلیج فارس آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، حدود ۵ هزار نظامی آمریکایی در این مانور با عنوان «دژ اتحاد» حضور دارند.

این در حالی است که روابط امارات و برخی دیگر از کشورهای حوزه خلیج فارس با ایران اخیرا دچار تنش شده است. علاوه بر برنامه هسته ای ایران، بحران سوریه، یمن و عراق نیز از مهم ترین دلایل اختلاف این کشورها با ایران هستند.

نیروهای نظامی اماراتی، همراه با ارتش عربستان، در یمن علیه شورشیان شیعه حوثی مورد حمایت ایران در جنگ هستند.

به نوشته آسوشیتدپرس، امارات با برگزاری این مانور قصد دارد این پیام را به تهران بدهد که توانایی دفاع از خود را دارد.

نیروی دریایی ارتش ایران نیز یک مانور سه روزه را - که روز ۱۰ اسفند پایان یافت - در خلیج فارس برگزار کرده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy