Saturday, Mar 4, 2017

صفحه نخست » حکم زندان احمد منتظری به حال تعلیق درآمد

‌Ahmad-Montazeri-small01.jpgاحمد منتظری، فرزند آیت‌الله حسینعلی منتظری، که به دلیل انتشار یک نوار صوتی مربوط به اعدام‌های سال ۶۷ به شش سال حبس محکوم شده در گفت‌وگو با رادیو فردا تأیید کرد که این حکم هم‌اینک به حال تعلیق درآمده است.

احمد منتظری بامداد روز شنبه ۱۴ اسفند با پایان یافتن مدت مرخصی، بر حسب قرار قبلی به دادسرای ویژه روحانیت قم مراجعه کردد، که به وی گفته شد حکم مربوطه به حالت تعلیق درآمده است.

در کانال تلگرامی خانواده آیت‌الله منتظری در مورد علت این تعلیق آمده‌است که «اعتراض بسیاری از عزیزان از جمله مراجع معظم تقلید» باعث آن شده است.

فایل صوتی که محکومیت احمد منتظری به آن مربوط است، در مورد جلسه ۲۴ مرداد ۱۳۶۷ حسینعلی منتظری، قائم مقام وقت آیت‌الله روح‌الله خمینی با چند تن از مقام‌های بلندپایه قضایی و امنیتی وقت جمهوری اسلامی است.

آیت‌الله منتظری در این فایل صوتی اعدام‌های مرداد ۱۳۶۷ را جنایت خوانده و می‌گوید: «بزرگ‌ترین جنایتی که در جمهوری اسلامی شده و تاریخ ما را محکوم می‌کند به دست شما انجام شده است.»

این فایل صوتی بعد از انتشار در روز ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ با درخواست وزارت اطلاعات از وب‌سایت آیت‌الله منتظری حذف شد، اما احمد منتظری به دلیل انتشار آن پس از چندین مرتبه احضار به دادگاه ویژه روحانیت به ۲۱ سال حبس محکوم شد.

احمد منتظری روز چهارشنبه چهارم اسفند ۱۳۹۵ بدون «احضار رسمی» و درپی فراخوانده شدن به دادگاه ویژه روحانیت قم بازداشت و یک روز بعد با عنوان «مرخصی هشت روزه» آزاد شد.

زهرا ربانی املشی، همسر احمد منتظری، می‌گوید که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، «مخالف» اجرای حکم زندان همسرش بوده٬ اما ابراهیم رئیسی به عنوان دادستان دادگاه ویژه روحانیت بر اجرای حکم اصرار داشته است.

خانم املشی روز سه‌شنبه، ۱۰ اسفند، در گفت‌و‌گو با «کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران» گفت که وزارت اطلاعات دولت حسن روحانی نیز «مخالف» اجرای حکم زندان احمد منتظری است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy