Monday, Mar 6, 2017

صفحه نخست » چرا احمدی نژاد و مشایی رابطه خود را علنی کردند؟

Mashaei_Ahmadinejad.jpgعصرایران - احمدی‌نژاد دیگر نمی‌خواهد در انتخابات حضور پیدا کند. طیف مذهبی هم علاقه‌ای به نامزد این جریان یعنی بقایی ندارند و حاضر نیستند از او حمایت کنند. تنها حامیان بقایی طرفداران مشایی و احمدی‌نژاد هستند.

سال گذشته بود که جوانفکر یار غار احمدی نژاد و مشایی در مورد فعالیت‌های انتخاباتی رییس دولت‌های نهم و دهم گفته بود:« « آقای احمدی نژاد هیچ برنامه ای در زمینه انتخابات آینده ندارد.» او همچنین گفته بود مشایی از سیاست خداحافظی کرده ، خداحافظی که از سال ۹۲ اتفاق افتاده است.

حالا اما به نظر می‌رسد هم مشایی با سیاست آشتی کرده است و هم احمدی نژاد برای انتخابات برنامه دارد.

به نظر می‌رسد این دو تصمیم گرفتند بعد از اینکه احمدی نژاد به صورت رسمی از حضور در انتخابات ریاست جمهوری منع شد، رابطه صمیمی خود را علنی کنند. احمدی نژاد قبل از قطعی شدن عدم حضورش در انتخابات با یک علامت سوال بزرگ روبرو بود و آنهم اسفندیار رحیم مشایی بود.

رئیس جمهور سابق ایران به خوبی می‌دانست که بخش اعظمی از طرفدارانش که در سال ۸۴ و ۸۸ به او رای داده‌اند، مشایی را عامل انحراف و رییس جریان انحرافی می‌دانند و به هیچ وقت حاضر نیستند به فردی رای بدهند که بازهم مشایی را در کنار خود دارد.

سخنان یکی از شاگردان آیت‌الله علم الهدی در مورد احمدی نژاد و مشایی به خوبی حکایت از این معنا دارد. این روحانی به مجله «رو به رو» گفته بود: «نظر علم الهدی این است که احمدی نژاد و مشایی خارج از مسیر ولایت هستند. آقای علم الهدی در جلسه ای خصوصی می‌گفتند که هر روز به حرم میروم و گاهی احمدی نژاد را لعن می‌کنم.»

احمدی نژاد سبد رای نیروهای مذهبی و سنتی خود را از دست داده بود. کسانی که روزی سینه چاک محمود احمدی نژاد بودند و حتی برای پیروزی او در انتخابات نذر می‌کردند دیگر حاضر نبودند از احمدی نژاد حمایت کنند یا حداقل تا زمانی که مشایی هست از احمدی نژاد حمایت کنند.

همین دلایل باعث شده بود مشایی و احمدی نژاد سعی کنند در مجامع عمومی نشان بدهند باهم رابطه ندارند.

داستان حالا فرق کرده است. احمدی نژاد دیگر نمی‌خواهد در انتخابات حضور پیدا کند. طیف مذهبی هم علاقه‌ای به نامزد این جریان یعنی بقایی ندارند و حاضر نیستند از او حمایت کنند. تنها حامیان بقایی طرفداران مشایی و احمدی نژاد هستند.

تنها دلخوشی این دو به رای کسانی است که حتی بعد از دولت روحانی هم به احمدی نژاد وفادار مانده بودند.

احمدی نژاد حالا بدون هیچ مشکلی می‌تواند در کنار مشایی بایستد و حتی همراه با او و بقایی درخت بکارد. درختی که البته به نظر می‌رسد به دلیل اینکه با پیت حلبی تقریبا نو کاشته شده و ریشه‌های آن نمی‌تواند در خاک رشد کند، به سرانجام نمی‌رسد.

فصل تازه احمدی نژاد و مشایی در سپهر سیاست ایران آغاز شده است. این دو تصمیم گرفته‌اند از بقایی در برابر روحانی و البته اصولگرایان حمایت کنند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy