Tuesday, Mar 7, 2017

صفحه نخست » واکنش انتقادی سی ان ان به توییتری شدن شخصی که در دوره ریاستش، توییتر فیلتر شد!

روز گذشته، محمود احمدی نژاد رسما حساب توییتری خود را ایجاد و اقدام به دعوت از کاربران برای دنبال نمودن خود در این شبکه اجتماعی کرد. این موضوع که واکنش های انتقادی بسیاری در محافل خبری و سیاسی داخل کشور داشت، از چشم رسانه های خارجی نیز پنهان نمانده و این رسانه ها موضوع ورود احمدی نژاد به توییتر را عمدتا با این محور که در دوران ریاست جمهوری او استفاده از این شبکه اجتماعی در ایران ممنوع اعلام شده،را مورد توجه قرار دادند.

به گزارش «تابناک»؛ احمدی نژاد را باید جدیدترین چهره سیاسی در ایران دانست که به شبکه اجتماعی توییتر پیوسته است. در حالی که این شبکه رسما در ایران فیلتر شده و دسترسی کاربران به آن به شکل معمول مقدور نیست؛ اما اکنون شمار چشمگیری از سیاستمداران و مقامات کشور از جمله رئیس جمهور حسن روحانی از این شبکه اجتماعی برای ارتباط با مخاطبان خود بهره می گیرند.

552255665.jpgپیوستن احمدی نژاد به توییتر اما قبل از انتخابات ریاست جمهوری، در روز گذشته سر و صدای زیادی در رسانه های داخل کشور به راه انداخته است. وی در اولین توییت های خود به سرعت کاربران این شبکه اجتماعی را به دنبال کردن حساب کاربری خود فراخواند تا نشان دهد، می خواهد فعالیت جدی در توییتر را آغاز کند.

این موضوع مورد توجه چند رسانه خارجی قرار گرفته که از جمله مهمترین آن ها باید به خبرگزاری CNN اشاره کرد. «جی کرافت» خبرنگار این خبرگزاری در مطلبی با تیتر جالب توجه خود این موضوع را مد نظر قرار داده است.

این مطلب با این مسأله آغاز می شود که شبکه اجتماعی توییتر زمانی در ایران فیلتر و مسدود شد که احمدی نژاد خود رئیس جمهور ایران بود و اکنون وی به این شبکه اجتماعی پیوسته و در حال توییت کردن است!

گزارش CNN بیان کرده است که شبکه توییتر در سال ۲۰۰۹ و در پی انتخاب مجدد احمدی نژاد به ریاست جمهوری در ایران مسدود شد. با این حال، هنوز کاربران ایرانی با استفاده از ابزاهایی نظیر VPN از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند.

خبرگزاری CNN همچنین به این موضوع نیز اشاره کرده که به رغم مسدود بودن شبکه توییتر در ایران بسیاری از مقامات ارشد ایرانی از جمله حسن روحانی از این شبکه استفاده می کنند.

همچنین نشریه گاردین نیز موضوع پیوستن احمدی نژاد به شبکه اجتماعی توییتر را مورد توجه قرار داده است. به شکلی جالب توجه این مطلب نیز محور خود را مبنی بر مسدود بودن این شبکه اجتماعی در ایران قرار داده. گاردین بیوگرافی احمدی نژاد در توییتر را نیز مورد توجه قرار داده که در آن محمود احمدی نژاد از خود به عنوان همسر، پدر، پدربزرگ، استاد دانشگاه، رئیس جمهور، شهردار و یک ایرانی سربلند و مفتخر یاد کرده است.

گاردین نیز به این موضوع اشاره کرده که شبکه اجتماعی توییتر، زمانی در ایران فیلتر شد که محمود احمدی نژاد در ایران رئیس جمهور بود. این مطلب بیان می کند که استفاده ایرانیان از توییتر در ۲۰۰۹ نخستین استفاده سیاسی از این شبکه اجتماعی در جهان بوده است که بعد از آن نیز در جریان تحولات کشورهای عربی در خاورمیانه تکرار شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy