Wednesday, Mar 8, 2017

صفحه نخست » پاسخ روحانی به جنتی درباره اقتصاد مقاومتی

Jonati_Rouhani441_small.jpgبه گزارش انصاف نیوز، تنها یک روز پس از سخنان رییس مجلس خبرگان رهبری در سومین اجلاسیه این مجلس در دوره پنجم، درباره اقتصاد مقاومتی، رییس جمهور در مشهد، پاسخ این سخنان را داد.

روز گذشته آیت الله جنتی گفته بود: درباره اقتصاد مقاومتی و پیشرفت‌های آن رییس جمهور محترم گزارش دهند و اگر هم کم کاری شده است از مردم عذر خواهی شود.

در واکنش به این سخنان، حجت الاسلام حسن روحانی در بخشی از سخنان امروزش در کنگره بین‌المللی بزرگداشت روز شهید گفت: اگر در میدان اقتصادی گفته شود که قادر نیستیم، مشکلات اقتصادی را حل کنیم و نیازها و امکانات زندگی مردم را فراهم سازیم و به پیروزی خود در صحنه اقتصادی شک کنیم، بدون تردید شکست خواهیم خورد.

رییس‌ جمهوری پرسش درباره اینکه آیا در اقتصاد مقاومتی موفق بوده‌ایم یا نه را سوالی نامربوط دانست و اظهار داشت: ما قطعاً پیروز اقتصاد مقاومتی هستیم. چرا که یک ملت بزرگ، دولت کارآمد و رهبری فرهیخته و آگاه داریم که هدایتگری می‌کنند و مردم در صحنه هستند و دولت نیز به وظیفه خود عمل می‌کند.

روحانی با اشاره به ایستادگی ملت ایران در برابر فشارهای گوناگون دشمنان در ۳۸ سال گذشته، اظهار داشت: امروز هم فشار و تحریم ادامه دارد و ما در شرایط سخت به ایستادگی خود ادامه می‌دهیم. در دنیای امروز که همه کشورهای تولیدکننده نفت مجبور شدند به ذخایر گذشته خود روی آورند و شاهد افزایش تورم و کاهش ارزش پول ملی‌شان بودیم، تنها جمهوری اسلامی ایران است که در چنین شرایط سختی رشد اقتصادی را افزایش داده، تورم را پایین آورده و ارزش پول ملی خود را حفظ کرده است.

رییس‌ جمهوری گفت: برخی سوال می‌کنند که آیا همه تحریم‌ها پایان یافته است؟ البته که پایان نیافته و ما تنها در بخش هسته‌ای آن هم اگر طرف مقابل منصفانه و صادقانه به تعهداتش پایبند بماند، توانسته‌ایم موانع و تحریم‌ها را کنار بگذاریم، اما هنوز در سایر جاده‌ها، موانعی پیش‌روی ما وجود دارد و اینجا این سوال مطرح است که چرا واقعیت‌ها به روشنی به مردم گفته نمی‌شود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy