Thursday, Mar 9, 2017

صفحه نخست » فرمانده سپاه: با یک تشر آمریکا موشکمان را به انبار بردند

amirali_hajizadeh_small.jpgبی بی سی - سرتیپ امیرعلی حاجی زاده، ‌فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران ایران، با انتقاد از سیاست خارجی دولت حسن روحانی "برخی مسئولان" دولتی را متهم کرده است که حامی "اتکا به آمریکا" هستند.

او گفته است که یک موشک ماهواره‌بر ایران با "تشر آمریکا" به انبار برده شده.

آقای حاجی‌‎ زاده گفته است: "ما موشک ماهواره‌بر برای اهداف غیرنظامی را آماده پرتاب کرده‌ایم، اما آقایان با یک تشر آمریکا این موشک را به انباری برده‌اند و این رفتار تحقیرآمیز است."

او همچنین از قرارداد خرید هواپیمای بویینگ انتقاد کرده و گفته است: "رفتیم با آمریکای دشمن قرارداد هواپیمای بویینگ بستیم؛ این نطفه‌ای که امروز بسته می‌شود، حتما اولاد ناقص‌الخلقه‌ای تحویل ملت خواهد داد شاید بگویند به شما چه ارتباطی دارد، من تخصصم اول هوایی و بعد فضایی است."

فرمانده هوافضای سپاه گفته است که ایران در چارچوب توافق هسته‌ای عمل کرده، اما در مقابل آمریکا به بعضی تعهدات خود پایبند نبوده است.

او همچنین انتقاد کرده که "برخی" از سپاه می‌خواهند همه اقدامات نظامی خود را رسانه‌ای نکند.

'آزمایش موشک بالستیک دریایی'

آقای حاجی‌زاده امروز از آزمایش موفق یک موشک بالستیک دریایی، برای حمله به اهداف شناوری مثل کشتی‌های نظامی خبر داده است.

او گفته است که این موشک با برد ٣٠٠ کیلومتر ساخت ایران است.

حدود یک ماه پیش و در پی آزمایش یک موشک بالستیک در ایران، دولت آمریکا ۲۵ شخص و شرکت را در فهرست تحریم‌های ایران قرار داد.

قطعنامه سازمان ملل درباره توافق هسته‌ای، از ایران خواسته است که از آزمایش موشک‌های بالستیک که برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی شده خودداری کند.

برخی قدرت‌های غربی می‌گویند که آزمایش‌های موشکی ایران خلاف این قطعنامه است، اما ایران می‌گوید که موشک‌هایش برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی نشده‌ و بنابراین آزمایش آنها نقض قطعنامه نیست.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy