Friday, Mar 10, 2017

صفحه نخست » نتانیاهو: ایران ۲۵۰۰سال پیش تلاش کرد یهودیان را نابود کند؛ پوتین: از مسائل روز حرف بزنیم

Netenyahu_putin_small.jpgبی بی سی - بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در دیدار با با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، گفت که ایران در حال انتشار 'تروریسم اسلام شیعی' است و هشدار داد تا وقتی که ایران در سوریه حضور دارد، صلح در آن‌جا برقرار نخواهد شد.

به گزارش رسانه‌ها، آقای پوتین در آغاز این دیدار عید یهودی پوریم را به آقای نتانیاهو تبریک گفت. نخست‌وزیر اسرائیل هم در پاسخ گفت که یهودیان پوریم را جشن می‌گیرند چون پرشیا "موفق نشد یهودیان را نابود کند " و اضافه کرد که "امروز هم وارث پرشیا، ایران، تلاش دارد دولت یهودیان را نابود کند".

رئیس‌جمهوری روسیه هم در پاسخ گفت که این وقایع ۲۵۰۰ سال پیش رخ داده است و "حالا در دنیای متفاوتی زندگی می‌کنیم" و گفت که درباره مشکلات روز در منطقه صحبت کنند.

در این دیدار بنیامین نتانیاهو گفت که مبارزه با تروریسم اسلامی سنی که از دولت اسلامی و القاعده می‌آید، پیش‌رفت چشم‌گیری داشته است و روسیه سهم زیادی در این مبارزه دارد.

نخست‌وزیر اسرائیل در عین حال گفت که ایران در حال انتشار "تروریسم اسلامی شیعی" است و هشدار داد تا وقتی که ایران در سوریه حضور دارد، صلح در آن‌جا برقرار نخواهد شد.

روسیه و ایران، هم‌پیمان‌های اصلی بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، هستند و در طول جنگ داخلی شش ساله در این کشور از او حمایت کرده‌اند.

این نخستین سفر نخست وزیر اسرائیل به روسیه پس از روی کار آمدن دولت جدید آمریکا به رهبری دونالد ترامپ است.

روایت نتانیاهو از تاریخ هخامنشی: نفرت ۲۵۰۰ ساله ایرانیان از یهودیان

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy