Saturday, Mar 11, 2017

صفحه نخست » دولت عراق خواستار بازگشت پناهندگان عراقی از آلمان شد

heydar_ebaadi.JPGدويچه وله فارسى: دولت عراق از پناهجویان عراقی ساکن آلمان خواست به کشورشان باز گردند. نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که کشور امن است و گروه "دولت اسلامی" در حال عقب‌نشینی و فرار از شمال عراق است.

با وجود ادامه جنگ و درگیری در شمال عراق، حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق خواهان بازگشت هموطنان پناهجوی خود به کشور است. او به روزنامه آلمانی "بیلد" گفته است "به نفع عراق است که همه شهروندانش به کشور بازگردند". او خواستار بازگشت پناهجویان عراقی ساکن آلمان به زادگاهشان شده است.
او اضافه کرده: «ما مایل نیستیم که هم‌وطنان ما کشور را ترک کرده و به عنوان پناهجو به خارج بروند. ما مناطق مختلف عراق را بازسازی می‌کنیم و مایلیم که عراقی‌ها دوباره به این مناطق بازگشته و در آنجا زندگی کنند.»
عبادی در پاسخ به این پرسش روزنامه بیلد که آیا عراقی‌های ساکن آلمان می‌توانند به عراق باز گردند، گفته است: «بله، آنها باید بازگردند. این کار به نفع کشور ماست.»
نخست‌وزیرعراق معتقد است که گروه داعش به زودی از موصل بیرون رانده خواهد شد: «جنگ در موصل به‌زودی پایان خواهد یافت. ما تقریبا به مرکز بخش غربی موصل رسیده‌ایم و علمیات با موفقیت پیش می‌رود. افراد دشمن یا فرار می‌کنند و یا کشته می‌شوند.»
عبادی ادامه داد: «ما کل تشکیلات داعش را از بین می‌بریم. وقتی ما پایتخت آنها را از چنگ‌شان خارج می‌کنیم، کل رویاهای آنها را نابود می‌کنیم.»

نخست‌وزیر عراق در پاسخ به این پرسش که آیا دولت عراق می‌تواند امنیت مردم را تضمین کند، گفت: «نگاه کنید ببینید که در موصل چه می‌گذرد. ما تروریسم را نابود می‌کنیم. مردم می‌توانند به خانه‌های خود باز گردند. من این را به شما اطمینان می‌د‌هم.»
گروه موسوم به "دولت اسلامی" (داعش) در تابستان ۲۰۱۴ با تصرف پادگان و شهر موصل در شمال عراق ظهور کرد. این گروه سپس قلمرو خود را در جنوب‌غربی عراق و نیز بخش بزرگی از شرق سوریه گسترش داد. ظهور داعش در عراق به آواره‌شدن صدها هزار عراقی ساکن شمال این کشور منجر شد. در دو سال گذشته بخش‌هایی از این آوارگان خود را به اروپا، از جمله آلمان رسانده‌اند.
پس از ظهور داعش، ائتلافی با شرکت بیش از ۶۰ کشور به رهبری آمریکا علیه این گروه تشکیل شد و توانست به تدریج مناطق تصرف شده را از چنگ داعش بیرون آورد. گفته می‌شود با آزادی‌سازی موصل، عملیات آزادسازی رقه در سوریه نیز آغاز خواهد شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy