Saturday, Mar 11, 2017

صفحه نخست » دست‌کم ۱۶۰ کشته و زخمی در بمب‌گذاری علیه زائران شیعه عراقی در دمشق

terrorist_bombs.JPG

صدای آمریکا - انفجار دو بمب در آرامگاه‌های شیعی در شهر دمشق دست‌کم ۴۰ نفر کشته و دهها نفر زخمی برجای گذاشت.

خبرگزاری فرانسه نوشت یکی از این انفجارها، بمب کنارجاده ای بود و زمانی منفجر شد که یک اتوبوس زائران از کنار آن عبور می کرد. بمب دیگر نیز توسط یک بمب گذار انتحاری در محله باب المصلی روی داد که آرامگاه باب الصغیر در آن قرار دارد و از زیارتگاههای شیعیان در دمشق محسوب می شود.

درباره هویت کشته شدگان، وزارت خارحه عراق اعلام کرد این چهل نفر عراقی بوده اند. برخی منابع تعداد مجروحان را ۱۲۰ نفر گزارش کردند.

به گزارش سی بی اس، زائران ایران، عراق و دیگر شیعیان خاورمیانه در این اماکن معمولا حضور دارند.

هنوز شخص یا گروهی مسئولیت این بمبگذاری ها را به عهده نگرفته است. «المنار»، شبکه اطلاع‌رسانی حزب الله لبنان، اعلام کرده است که این بمبگذاری ها توسط دو بمبگذار انتحاری صورت گرفته اند. پیش از این داعش چند عملیات مشابه در حمله به مکان های مقدس شیعیان داشته است.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، اولین انفجار در یک ایستگاه اتوبوس در نزدیکی قبرستان باب‌الصغیر رخ داد که مقصد تعدادی از زائران بود. مقبره سکینه، فرزند امام سوم شیعیان در این گورستان قرار دارد.

به گفته شبکه المنار، انفجار دوم نیز به فاصله ۱۰ دقیقه از انفجار نخست رخ داد و منجر به کشته شدن تعدادی از نیروهای امدادی در حال کمک به مجروحین شد.

شیعیانی که روز شنبه هدف این بمبگذاری ها قرار گرفتند از زیارت حرم حضرت زینب در دمشق آمده و در مسیر دیدار از قبرستان باب‌الصغیر بودند.

دولت بشار اسد در سوریه طی جنگ داخلی این کشور، از سوی شبه نظامیان شیعه از کشورهایی چون عراق، لبنان، و افغانستان حمایت شده است و ایران نیز یکی از حامیان اصلی اسد در منطقه محسوب می شود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy