Wednesday, Mar 15, 2017

صفحه نخست » روزنامه کویتی: ایران در لبنان کارخانه اسلحه‌سازی تأسیس کرده است

586987874_small.jpgدویچه وله - یک روزنامه کویتی از قول یک منبع بدون نام مدعی شده که ایران در لبنان کارخانه اسلحه‌سازی تاسیس کرده است. ظاهرا در این کارخانه انواع سلاح ‌از جمله موشک با برد بالاتر از ۵۰۰ کیلومتر و نیز پهپادهای انفجاری ساخته می‌شوند.

روزنامه کویتی الجریده در گزارشی به نقل از منبعی که نام آن فاش نشد نوشت که سپاه پاسداران ایران تعدادی کارخانه تولید سلاح در لبنان تاسیس کرده است. بر اساس این گزارش، خط تولید این کارخانه‌ها از سه ماه پیش آغاز شده و تولیدات آنها در اختیار گروه حزب‌الله قرار می‌گیرد.

این منبع آگاه به روزنامه الجریده گفته که در این کارخانجات انواع گوناگون سلاح و موشک شامل موشک‌هایی با برد بالاتر از ۵۰۰ کیلومتر، موشک‌های زمینی، ضد ناو و ضد تانک، خودروهای زرهی و پهپادهایی که قابلیت حمل مواد منفجره را دارند ساخته می‌شوند.

بر اساس این گزارش، حزب‌الله برخی از سلاح‌های تولید این کارخانجات را در جنگ سوریه آزمایش کرده و نتیجه موفقیت‌آمیز بوده است.

این منبع همچنین به روزنامه کویتی گفته که این فعالیت‌های ایران موجب بمباران یک کارخانه‌ اسلحه‌سازی در خارطوم، پایتخت سودان در ماه گذشته شد. سودان اسرائيل را مسئول حمله به این کارخانه دانست.

در این گزارش آمده است، ساخت سلاح در خاک لبنان برای ایران راحت‌تر از آن است که سلاح آماده به این کشور ارسال کند. به منظور حفاظت در برابر حملات اسرائیل، این کارخانه‌ها در عمق ۵۰ متری زیر زمین ساخته شده‌اند.

اسرائيل همواره ایران را متهم می‌کند که اسلحه سازمان فلسطینی حماس و حزب‌الله لبنان را تامین ‌می‌کند. بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائيل هفته گذشته در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئيس‌جمهور روسیه متحد اصلی ایران در منطقه، ایران را به عنوان "بخشی از یک تهدید اسلام افراطی شیعی" توصیف کرد و گفت، این کشور نه تنها در منطقه، بلکه در سراسر جهان صلح را تهدید می‌کند.

اگر ایران واقعا چنین کارخانجاتی در لبنان ساخته باشد، این می‌تواند برای اسرائیل تهدیدی جدی تلقی شود.

روزنامه الجریده در دنیای عرب به عنوان یک روزنامه طرفدار اسرائيل شناخته شده و حتی گفته می‌شود که منابع مالی آن از اسرائيل تامین می‌شود.

پهلو گرفتن دو کشتی ایرانی در سودان و اتهام‌های آمریکا

هم‌زمان با انتشار گزارش روزنامه الجریده، ارتش سودان اعلام کرده که دو فروند ناو جنگی ایران در بندر سودان پهلو گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، خالد سعد، سخنگوی ارتش سودان گفته که روز دوشنبه ۱۳ مارس (۲۳ اسفند) دو ناو، از جمله ناو امدادرسانی نیروی دریایی ارتش ایران به بندر سودان رسیدند.

به گفته او این ناوها به منظور سوختگیری و تبادل اطلاعات با نیروهای دریایی سودان در بندر سودان پهلو گرفته‌اند و به زودی به دریانوردی خود ادامه خواهند داد.

سخنگوی ارتش سودان گفته هدف اصلی این ناوها سودان نیست بلکه ‌آن‌ها تنها قصد عبور از این کشور را داشته‌اند.

هم‌زمان با اعلام این خبر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی "سی‌ان‌ان" گفته‌ که ایران تلاش برای افزایش ارسال موشک‌های دوربرد و سایر سلاح‌ها به غزه از مسیر سودان را افزایش داده است.

ویکتوریا نولاند مدعی شده که ایران در تلاش برای مسلح کردن حماس به موشک است. او این اقدام ایران را خلاف قطعنامه‌های سازمان ملل دانسته که صادرات هرگونه سلاح توسط ایران را ممنوع کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از "جست‌وجوی راهی تازه" از سوی ایران برای مسلح کردن حماس به موشک‌های دوربرد سخن گفته است.

به گزارش "سی‌ان‌ان" هم‌اکنون بندرعباس در ایران زیر ذره‌بین آمریکا و اسرائيل قرار دارد چرا که کشتی‌های حامل سلاح از این بندر راهی سودان می‌شوند تا سلاح به غزه برسانند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy