Wednesday, Mar 15, 2017

صفحه نخست » حمله "جوان" و "کیهان" به سخنگوی دولت

Mohammadbagher_Nobakht.jpgسخنان محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در اخرین نشست خبری سال، امروز مورد توجه روزنامه‌های اصولگرا قرار گرفته است. این رسانه‌ها سخنان سخنگوی دولت را "توهین آمیز" خواندند.

به گزارش فرارو، روزنامه‌های اصولگرا این بخش از سخنان نوبخت را مورد توجه قرار دادند که گفته بود: «کلی و کیلویی حرف زدن نسبت به آمارهای رسمی دولت جواب علمی کارشناسی نیست. امروز مد شده که هر چه از سوی دولت گفته میشود، از سوی برخی منتقدین یک «نه» روی آن گذاشته شود. بعد هم گزارش تهیه میکنند و از چهار نفر میپرسند که آیا این آمار را در زندگی خود حس میکنید یا نه و آن‌ها هم جواب منفی میدهند و نتیجه گرفته میشود که آمار‌ها درست نیست.»

روزنامه کیهان درباره این بخش از سخنان نوبخت نوشت: «البته رویه دولت یازدهم در توهین به منتقدان متأسفانه پدیده تازه‌ای محسوب نمی‌شود، اما نگاه دقیق به نحوه مواجهه با انتقادات، خبر از وضعیت نامساعد و دست خالی دولت در پاسخ به عملکرد خود را دارد. عملکردی که حتی صدای اقتصاددانان حامی دولت را هم در رابطه با نظام تصمیم‌سازی، عملکرد اجرایی و آمار منتشر شده دولت بلند کرده است.»

کیهان همچنین با اشاره به وعده‌های حسن روحانی آن‌ها را "کیلویی" خواند.

این روزنامه به عنوان نشانه‌ای از صحت گزارش‌های خود درباره عملکرد اقتصادی دولت نوشته است: «اواسط بهمن ماه خبرنگار ما به سراغ شهرک‌های صنعتی رفت تا سه و نیم سال پس از روی کار آمدن دولت روحانی، وضعیت آن‌ها را از زبان خودشان جویا شود. نتیجه آن شد که تولیدکنندگان شهرک‌های صنعتی با اشاره به تعمیق رکود طی دولت یازدهم، اعلام کردند با هیچ عینکی نمی‌توان رونق را دید.»

روزنامه جوان هم در پاسخ به انتقاد سخنگوی دولت در تیتر اصلی خود نوشته است که روحانی در سال ۹۲ در‌باره جیب مردم و سفره معیشت آنان، حرف‌های همه‌فهم‌تری می‌زد حالا، اما سخنگوی او که شاید حرف‌های رئیس خود را از یاد برده می‌گوید این حرف‌ها «کیلویی» است.
پاسخ
این روزنامه نزدیک به سپاه پاسداران در ادامه نوشته است: «شاید حرف نوبخت، حرف کارشناسی باشد، اما باید به عنوان سخنگوی دولت به پرسش مهم تری پاسخ دهد که چرا نمی‌تواند پس از چهار سال که از عمر دولت می‌گذرد، به شعار‌های رئیس‌جمهور پایبند باشد تا دست کم روحانی بتواند یک بار دیگر همین شعار‌های کیلویی و کلی را در انتخابات پیش رو سر دهد.»

روزنامه سیاست روز نیز در گزارشی ضمن پوششی سخنان نوبخت اظهارات او را "جواب کیلویی به منتقدان" خوانده است. روزنامه وطن امروز نیز گزارشی انتقادی درباره سخنان نوبخت منتشر کرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy