Saturday, Mar 18, 2017

صفحه نخست » واکنش تند بریتانیا به دولت ترامپ

trump_tense_face_small.gifآمریکا اتهام شنود توسط تشکیلات اطلاعاتی بریتانیا را 'تکرار نخواهد کرد'

بی بی سی - مقامات بریتانیایی گفته‌اند که دولت آمریکا ادعای شنود توسط دستگاه های اطلاعاتی بریتانیا را تکرار نخواهد کرد.

روز جمعه، ٢٧ اسفند (١٧ مارس)، سخنگوی ترزا می، نخست وزیر بریتانیا، گفت که "کاخ سفید قول داده که دیگر این ادعا را تکرار نخواهد کرد که نهادهای اطلاعاتی بریتانیا مکالمات دونالد ترامپ را شنود کردند."

به گفته منابع خبری، شان اسپانسر، سخنگوی کاخ سفید، در "گفتگوی خصوصی" با سفیر بریتانیا در مراسمی که در واشنگتن برگزار شد، به او اطمینان داد که این اتهام را دیگر تکرار نخواهد. کرد

اوایل هفته جاری، آندرو ناپولیتانو، قاضی سابق، گفت که اطلاعاتی که شبکه فاکس نیوز دریافت کرده حاکی از آن است که در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ستاد ارتباطات دولت بریتانیا، مسئول نظارت و گردآوری اطلاعات، در شنود مکالمات آقای ترامپ به باراک اوباما کمک کرد.

روز گذشته، آقای اسپایسر با تاکید بر اینکه دونالد ترامپ همچنان معتقد است که باراک اوباما دستور شنود مکالمات او را داده بود، نظر آندرو ناپولیتانو را یادآور شد. وی گفت که رئیس جمهوری سابق به جای تشکیلات اطلاعاتی ایالات متحده، از خدمات نهادهای اطلاعاتی بریتانیا استفاده کرد و به همین دلیل، مدارکی از درگیری نهادهای اطلاعاتی ایالات متحده در این شنود به دست نیامده است.

پیشتر، کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا اعلام کرده بود که پس از بررسی اظهارات دونالد ترامپ، مدارکی در تایید شنود مکالمات دونالد ترامپ به دستور باراک اوباما در دست نیست و نمی‌تواند اتهامات آقای ترامپ را تایید کند.

در واکنش به اظهارات آقای اسپایسر، سخنگوی ستاد ارتباطات دولتی بریتانیا در اقدامی بی سابقه، گفت که "ادعاهایی که اخیرا از سوی قاضی اندرو ناپولیتانو، یک مفسر رسانه‌ای درباره این ستاد تحت عنوان درخواست شنود علیه رئیس جمهور منتخب مطرح شده کاملا مهمل است." او چنین اتهامی را "مضحک" توصیف کرد.

ستاد امنیتی ارتباطات بریتانیا ادعای شنود ترامپ را رد کرد

سخنگوی ستاد ارتباطات دولت بریتانیا گفته است: "ادعاهایی که اخیرا از سوی قاضی اندرو ناپولیتانو یک مفسر رسانه‌ای درباره این ستاد تحت عنوان درخواست شنود علیه رئیس جمهور منتخب مطرح شده کاملا مهمل است." او این ادعاها را "کاملا مضحک" توصیف کرده و گفته باید نادیده گرفته شوند.

اظهار نظر ستاد امنیتی ارتباطات بریتانیا درباره یک گزارش از فعالیت‌های اطلاعاتی‌اش معمول نیست و اغلب اوقات بر اساس سیاست "نه تایید و نه رد" عمل می‌کند.

اما ادعاهای طرح شده آنقدر حساسیت‌برانگیزند که این ستاد به نتیجه رسیده که که نباید آنها را بدون تکذیبیه رها کند.

ادعای دونالد ترامپ که دولت اوباما دستور شنود مکالماتش را صادر کرده است توجه بسیاری را جلب کرده اما تاکنون شواهدی برای اثبات آن به دست نیامده است.

سازمان اطلاعاتی بریتانیا آشکارا مصمم است که وارد مجادله ای که در واشنگتن در جریان است و روز به روز مسموم تر می شود نیفتد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy