Friday, Mar 17, 2017

صفحه نخست » علم‌الهدی: به مردم می‌گوییم تی‌شرت خارجی نخرید اما از آن طرف پورشه چند صد میلیونی وارد می‌شود

Alam_alahadi0033_small.gifامام جمعه مشهد مقدس گفت: به مردم می‌گوئیم تی‌شرت خارجی نخرید اما از آن طرف ماشین پورشه چند صد میلیونی وارد می‌شود و در مجموع تاکید بر "فروش نفت خام" متضاد با اصول اقتصاد مقاومتی است.
به گزارش تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت:
در مرحله عمل آنچه در امسال صورت گرفت انحراف از اقتصاد مقاومتی بود، برنامه براساس اقتصاد مقاومتی بود اما اجرا به نحوی بود که در اقتصاد مقاومتی انحراف شکل گرفت، موارد انحراف یعنی مجموعه عملیاتی که در تقابل با اقتصاد مقاومتی داشتیم در دو گروه بود، یکی اعمال و حرکاتی که در انحراف از اقتصاد مقاومتی بود و دوم برنامه‌های متضاد.
وی ادامه داد: در دسته اول، یکی تاکید بیش از حد فروش نفت خام بود، مقام معظم رهبری در مولفه‌های اقتصاد مقاومتی عنوان فرمودند نباید تاکید بر فروش نفت خام داشته باشیم و باید روی فرآوری نفت کار کنیم و دولت امسال تاکید بر فروش نفت خام داشت و تازه همه پول هم برنگشت و به وسیله کالاهایی برگشت که تولید داخلی و اشتغال را دچار مشکل کرد.
علم الهدی گفت: برنامه‌ریزی کنید تا تحریم دشمن اثر نکند یعنی دشمن در تحریم بی اثر شود نه اینکه برنامه ریزی کنیم تا دشمن تحریم نکند، دشمن دشمن است. بزرگ نمایی اثرات تحریم در تضاد با اقتصاد مقاومتی است و از سوی دیگر حساب بی‌اندازه‌ای روی سرمایه گذاری خارجی داشتیم. باید روی توانمندی‌های داخلی کار کنیم.
خطیب جمعه مشهد مقدس گفت: ما دارای استعدادهای داخلی فراوانی هستیم، انحراف چهارم این بود که برنامه ریزی با پیش فرض نبود تحریم‌ها انجام شد، دشمن تحریمش را توسعه داد و برجام هم جلوی تحریم را نگرفته که هیچ بیشتر هم کرد، تمام جنایات دشمن در طول این دو سال با تمام 38 سال برابری می‌کند.
علم الهدی با اشاره به بی توجهی به مقاوم سازی اقتصاد تاکید کرد: قدمی برنداشتیم که دشمن تهدیدش اثر نکند، چرا امروز از نظر دفاعی در شرایطی هستیم که تهدید دشمن اثر ندارد؟ در اقتصاد هم باید این گونه باشیم.
وی گفت: کاری کردیم که در داخل تولید ما تضعیف شد، افزایش وارادت کالا در بخش دولتی را شاهد بودیم و دستگاه‌های دولتی کالای خارجی وارد کردند و تشویق واردات با برنامه‌های تجارت کشور ناهمخوان است، صادرات ما به ترکیه چیست؟ بازار کشور تسلیم ترکیه شده است و حتی خیاطی‌های ما تعطیل شده است.
امام جمعه مشهد با اشاره به واگذاری قراردادهای نفت و گاز به خارجی‌ها بیان کرد: قرارگاه خاتم در مسئله نفت و گاز تجارب فراوانی دارد اما در مقابل خارجی‌ها را بیاوریم و با آنها پیمانکاری کنیم؟ واگذاری برخی طرح‌های سازندگی به شرکت‌های خارجی هم مغایر با اقتصاد مقاومتی است.
وی گفت: به مردم می‌گوئیم تی‌شرت خارجی نخرید اما از آن طرف ماشین پورشه چند صد میلیونی وارد می‌شود. اینها فرهنگ تجمل پرستی را بالا می‌برند حتی دنبال ایجاد فروشگاه‌های بزرگ خارجی هستند، ما درصدد دولت ستیزی نیستیم، تریبون نماز جمعه محل طرح مطالبات رهبری است، اول سال مقام معظم رهبری بر اقدام و عمل تاکید کردند اما در سال با این مسائل روبرو بودیم. تنها اشکال به دولت نیست اشکال ما به مجلس بیش از دولت است.
علم الهدی گفت: اینهایی که رای گرفتند و به مجلس رفتند این مسائل را می‌دانستند یا خیر؟ چرا راهنمایی و نظارت نکردند؟ مقام معظم رهبری، رهبر این نظام است و اسلامیت این نظام ما به وجود یک مرجع تقلید و مجتهد جامع الشرایطی است که در راس این نظام است.
مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy