Saturday, Mar 18, 2017

صفحه نخست » نتانیاهو: اسرائیل به تسلیحات ارسالی برای حزب‌الله در سوریه حمله کرد

Natenyahu_flag1_small.jpgرادیو فردا - در سخنانی که رسانه‌های اسرائیلی آن را «کم‌سابقه» توصیف کرده‌اند، نخست‌وزیر آن کشور تائید کرده که جنگنده‌های ارتش به سوریه حمله کرده و افزوده است که این حمله برای جلوگیری از «ارسال تسلیحات پیشرفته برای حزب‌الله لبنان» صورت گرفته‌است.

سخنگوی ارتش اسرائیل، ۲۷ اسفندماه، در اقدامی که آن نیز «به‌شدت کم‌سابقه» توصیف شده، حمله جنگنده‌های این کشور به سوریه را تایید کرده بود. اکنون بنیامین نتانیاهو مستقیما در مورد هدف حملات سخن گفته‌است.

به گزارش «جروزالم‌پست» آقای نتانیاهو گفته است «سیاست ما تغییرناپذیر است. وقتی ببینیم که تلاشی برای ارسال سلاح‌های پیشرفته به حزب‌الله [لبنان] در حال انجام است، و ما در این زمینه اطلاعات و امکانات انجام عملیات را داریم، جلوی آن را می‌گیریم».

این گفته‌ها پس از بیانیه ارتش اسرائیل منتشر شده؛ در بیانیه ارتش اشاره‌ای به اهداف حملات نشده بود، هرچند در همان زمان نیز گزارش‌هایی در مورد «تسلیحات حزب‌الله» منتشر شد.

نتانیاهو در سخنانی که شبکه‌های تلویزیونی اسرائیل پخش کرده‌اند، در ادامه سخنانش گفته است «این [حمله‌ای‌ست] که روز گذشته (۲۶ اسفند) انجام شده، و این همان کاری‌ست که ما باید به آن ادامه دهیم».

خبرگزاری فرانسه نیز از متن سخنرانی نخست‌وزیر اسرائیل نقل کرده است که «جدیت ما خدشه‌ناپذیر است و شاهد این مدعا هم این‌که دست به اقدام می‌زنیم. همه باید این موضوع را درک کنند».

حزب‌الله لبنان، از گروه‌های عمده سیاسی و شبه‌نطامی‌ غرب آسیا است که از حمایت تهران برخوردار است. این گروه در حال حاضر در جنگ داخلی سوریه، به نفع بشار اسد، حضور دارد.

در پایان بهمن‌ماه شماری از رسانه‌ها گزارش داده بودند اسرائیل از طریق کشورهای عربی «هشداری» برای حزب‌الله لبنان فرستاده که اگر این گروه به اسرائیل حمله کند، واکنش این کشور «کوبنده» خواهد بود.

ساعاتی پیش از آن حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله، تهدید کرده بود، گروهی که رهبری می‌کند قدرت هدف قرار دادن «کوره هسته‌ای دیمونای اسرائیل» را دارد.

نتانیاهو که از سرسخت‌ترین منتقدان حکومت ایران، اقدامات تهران و یا توافق اتمی ۱۳۹۴ به شمار می‌رود، در دیدار اخیر خود با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، به تهران نیز «هشدار» داده بود که باید از «تلاش برای از بین بردن» اسرائیل دست بکشد.

جمهوری اسلامی، اسرائیل را به‌عنوان یک کشور به‌رسمیت نمی‌شناسد و مقام‌های ارشد تهران بارها آن را کشوری «جعلی» نامیده، و حیات آن را «رو به نابودی» توصیف کرده‌اند.

با وجود این‌که گزارش‌های غیررسمی در مورد حمله به تسلیحات یا جنگ‌افزارهای ارسالی برای حزب‌الله لبنان، از خاک سوریه، چندین بار منتشر شده، اما اقدام ارتش اسرائیل در انتشار بیانیه در این مورد، و گفته‌های نخست‌وزیر آن کشور، طی دهه‌های گذشته بی‌سابقه به‌شمار می‌رود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy