Saturday, Mar 18, 2017

صفحه نخست » اطلاعیه گزارشگران بدون مرز درباره ادامه بازداشت روزنامه‌نگاران در ایران

Reporters_gozareshgaran.jpgگزارشگران بدون مرز (RSF) بار دیگر سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران را محکوم می‌کند. در هفته گذشته دست‌کم سه روزنامه‌نگار بازداشت شده‌اند.

به تاریخ ۲۶ اسفند مراد ثقفی مدیر مجله گفتگو در منزلش از سوی ماموران امنیتی بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شده است. بنا به گفته حامد زرگر وکیل این روزنامه‌نگار اتهام‌ و دلیل بازداشت وی اعلام نشده است.

در همان روز علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد «از بازداشت حدود ۱۲ نفر از مدیران کانال های تلگرامی اصلاح طلب یا حامی دولت توسط یک نهاد اطلاعاتی نظامی و از دسترس خارج شدن کانال های آنها مطلع شده‌ام.» وی با تأکید بر مسئولیت وزارت اطلاعات در این باره از وزیر اطلاعات خواهان توضیح شده است. نماینده تهران همچنین نسبت وضعیت سلامت و بازداشت احسان مازندرانی مدیر سابق روزنامه فرهیختگان ابراز نگرانی کرده است.

برای اطلاعات بیشتر : جمهوری اسلامی ایران در آستانه سال نو روزنامه‌نگاران را زندانی می‌کند

ملیحه حسینی همسر احسان مازندرانی که خبرنگار همین روزنامه بود یک روز پس از بازداشت همسرش از روزنامه اخراج شده است.

با وجود مهار و یا مسدود بودن برخی از شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزارهای کاربردی به مانند تلگرام، توئیتر و فیس‌بوک و... نقش مهمی در تبادل اطلاعات در کشور ایفا می‌کنند.

سایت اطلاع رسانی کلمه به تاریخ ۲۵ اسفند خبر از بازداشت علی احمدی‌نیا داده است. مدیر کانال اطلاع رسانی اصلاحات نیوز از سوی ماموران امنیتی بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شده است.

گزارشگران بدون مرز (RSF) نگران وضعیت سلامت هنگامه شهیدی و احسان مازندرانی است که از تاریخ بازداشت شان ۱۹ و ۲۲ اسفند، اعلام کرده‌اند دست به اعتصاب غذا می‌زنند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy