Thursday, Mar 23, 2017

صفحه نخست » مقدماتی جام جهانی: پیروزی شیرین ایران در برابر قطر

Taremi_Azmun.jpgتیم ملی فوتبال ایران با برتری برابر قطر گام بزرگی برای رسیدن به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برداشت و پاسخ حاشیه‌سازی روزهای منتهی به بازی قطری‌ها را هم داد.

به گزارش خبرنگار مهر، شاگردان کارلوس کی روش که از پنج بازی گذشته صاحب ۱۱ امتیاز بودند و در صدر جدول گروه اول مرحله نهایی انتخابی جام جهانی حضور داشتند، از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه امروز پنجشنبه در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه به مصاف تیم ملی قطر رفتند و توانستند یک بر صفر حریف را شکست دهند. مهدی طارمی(۵۲) برای ایران گل زد.

شاگردان کارلوس کی روش با این برد ۱۴ امتیازی شدند و گام بلندی برای رسیدن به جام جهانی برداشتند.

تیم ملی ایران در این دیدار با ترکیب: علیرضا بیرانوند، میلاد محمدی، احسان حاج صفی، سعید عزت اللهی، مرتضی پورعلی گنجی، کریم کریم انصاری فرد(۷۰ وحید امیری)، پژمان منتظری، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش(۷۷ امید ابراهیمی)، سردار آزمون(۸۳ مسعود شجاعی) و وریا غفوری به میدان رفته است.

* دقیقه ۳ : تیم ملی فوتبال ایران توسط سردار آزمون تا پشت محوطه جریمه قطر رفت و توپی از جناح راست روی دروازه حریف ارسال شد اما ثمری نداشت.

* دقیقه ۶ : حمله تند و سریع ایران توسط سردار آزمون درون محوطه جریمه با واکنش دروازه بان قطر همراه بود و توپ در برگشت به کریم انصاریفرد رسید که این بازیکن با ضربه ای نه چندان مطمئن دروازه حریف را تهدید کرد اما گلر حریف توپ را مهار کرد.

* دقیقه ۷ : میلاد محمدی به خاطر خطا روی بازیکن حریف از داور کارت زرد دریافت کرد.

* دقیقه ۱۳: تیم ملی ایران در یک حمله توسط سردار آزمون پشت محوطه جریمه حریف صاحب موقعیت شد که سردار با خطای بازیکنان حریف سرنگون شد. این ضربه را جهانبخش از کنار دروازه به بیرون زد.

* دقیقه ۲۰: تیم ملی قطر سعی در رسیدن به دروازه ایران داشت و در این دقایق تیم برتر میدان بود.

* دقیقه ۲۳: ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه ایران را تاباتا زد که از کنار دروازه بیرانوند به بیرون رفت.

* دقیقه ۲۸: ایران که از لاک دفاعی خارج شده بود توسط سردار آزمون صاحب موقعیت خوبی شد که ضربه محکم این بازیکن به بدن دروازه بان حریف برخورد کرد.

* دقیقه ۳۷ : میلاد محمدی توپی که از میانه میدان گرفته بود را به سمت دروازه حریف شوت کرد که به مدافع قطر برخورد کرد و به کرنر رفت.

* دقیقه ۴۵: ایران که در دقایق پایانی نیمه اول تیم برتر میدان بود صاحب موقعیت هایی پشت محوطه جریمه شدند اما نتوانستند از این موقعیت ها به گل برسند.

* دقیقه ۵۰ : چند دقیقه ابتدایی نیمه دوم با بازی متعادل دو تیم سپری شد که البته ایران صاحب یک ضربه کرنر شد اما نتوانست از آن استفاده کند.

* دقیقه ۵۲: ایران در یک موقعیت خوب توسط مهدی طارمی به گل برتری رسید. در این صحنه طارمی پشت مدافعان حریف صاحب توپ شد و با یک ضربه حرفه ای دروازه حریف را باز کرد.

* دقیقه ۶۰: بعد از گلی که ایران به ثمر رساند این تیم بازهم صاحب موقعیت هایی نزدیک به محوطه جریمه حریف شد اما بازیکنان در دادن پاس های اخر کم دقت بودند.

* دقیقه ۶۳: شوت محکم بازیکن قطر را علیرضا بیرانوند دفع کرد که توپ مقابل سوریا فرود آمد اما قبل از اینکه مهاجم قطری به توپ ضربه بزند بیرانوند اشتباهش را جبران کرد.

* دقیقه ۷۰ : تیم ایران در دو موقعیت پشت سر هم می توانست دروازه قطر را باز کند که یک بار سردار آزمون و یک بار هم جهانبخش موقعیت ها را هدر دادند.

* دقیقه ۷۳ : ایران می توانست در یک ضد حمله به گل دوم دست پیدا کند اما درحالی که تعداد بازیکنانش از حریف بیشتر بود قدر این موقعیت را هم ندانست. سردار و طارمی این موقعیت را هدر دادند.

Qatar_Iran_2.jpg

* دقیقه ۸۵: درگیری بی مورد مهدی طارمی با بازیکن حریف یک کارت زرد برای او به همراه داشت. علیرضا بیرانوند هم به خاطر اتلاف وقت از داور کارت زرد گرفت.

* دقیقه ۸۸ : پرتاب خوب بیرانوند پشت مدافعان قطر به حاجی صفی رسید و این بازیکن پس از ورود به محوطه جریمه صاحب موقعیت خوبی شداما با بی دقتی توپ را به بیرون زد.

* وقت های اضافه: در شش دقیقه وقت اضافه ای که از سوی داور هنگ کنگی اعلام شده بود بازهم تیم ایران صاحب موقعیت هایی شد اما نتوانست بر تعداد گلش اضافه کند و در نهایت یک بر صفر به پیروزی رسید.

***

برتری ایران مقابل قطر در آمارها

تیم ملی ایران با وجود موقعیت‌های بسیاری که مقابل قطر داشت، تنها توانست یک بار دروازه حریفش را باز کند.

به گزارش ایسنا، دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر با پیروزی یک بر صفر شاگردان کارلوس کی‌روش به پایان رسید. در این بازی ایران نسبت به حریف خود موقعیت‌های بیشتری داشت اما توانست تنها از یک موقعیت خود استفاده کند.

Qatar_Iran.jpg

آمارهای این بازی را در ادامه مشاهده می‌کنید:

مالکیت توپ

ایران ۴۳ درصد - قطر ۵۷ درصد

پیروزی در نبردهای تن به تن

ایران ۴۷.۴ درصد - قطر ۵۲.۶ درصد

تعداد پاس

ایران ۳۳۱ - قطر ۴۶۵

درصد پاس‌های صحیح

ایران ۶۸.۲ درصد - قطر ۷۸.۸ درصد

ارسال به روی دروازه

ایران ۷ - قطر ۱۶

حملات خطرناک

ایران ۱۵ درصد - قطر ۱۸ درصد

کارت زرد

ایران ۳ - قطر ۲

شوت

ایران ۱۶ - قطر ۱۲

شوت داخل چارچوب

ایران ۷ - قطر ۵

کرنر

ایران ۵ - قطر ۶

خطا

ایران ۲۲ - قطر ۱۱

***

کی روش: باید قطر را ۵ بر صفر می بردیم

صعود به جام جهانی رویای اصلی ماست

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان تاکید دارد، ما تیم برتر زمین بودیم و نتیجه لازم را هم گرفتیم. ما با روحیه بسیار خوب و انگیزه بالا بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم.

به گزارش ایسنا، کارلوس کی‌روش پس از برتری یک بر صفر تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل قطر اظهار داشت: مطمئناً شاهد دیداری در سطح رقابتی بالا بودیم. همان‌طور که دیروز گفتم، تمام بازی‌های مقدماتی جام جهانی سخت و دشوار هستند. امروز نتایج دیگر بازی‌ها را شاهد بودید. تیم‌های مثل چین، ازبکستان، سوریه و کره جنوبی و حتی گروه دیگر عراق و استرالیا کار دشواری داشتند.

Carlos_Quiroz.jpg

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در ادامه خاطر نشان کرد: امشب شاهد بودید تیمی که حاکم بر بازی بود، نتیجه بهتری کسب کرد. مسافت و اختلاف سطح ما با قطر زیاد بود و می‌توانم بگویم امشب باید چهار یا پنج بر صفر بازی را به سود خود می‌کردیم.

وی همچنین تصریح کرد: باید به بازیکنان قطری بابت روحیه جنگدگی که از خود نشان دادند، تبریک بگویم، اما بدون شک باید مراتب تحسین خود را تقدیم بازیکنان تیمم بکنم که در زمین بازی نشان دادند ما تیم برتر زمین بودیم و نتیجه لازم را هم گرفتیم. ما با روحیه بسیار خوب و انگیزه بالا بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم.

کی‌روش در پاسخ به سوالی در خصوص جنگ روانی کنار زمین فوساتی و کارت‌های زردی که داور به بازیکنان ایران داد، تصریح کرد: من فکر می‌کنم هیچ‌کدام از این رفتارها روی من تأثیر نگذاشت. وقتی کسی در شأن و سطح من نیست، اجازه نمی‌دهم روی من تأثیر بگذارد. فوساتی و کادرفنی‌اش در کنار زمین رفتارهای نامناسبی داشتند.

وی ادامه داد: به معنای واقعی او باید تمرکزش را روی آماده‌سازی تیمش بگذارد. کشور قطر استحقاق بیشتری از این مربی دارد. بدون شک می‌گویم که این کادرفنی و این مربی در شان تیم ملی قطر نیستند. واقعا رفتار او در شان قطر نیست. اخلاق گریزی ایشان اصلا قابل قبول نیست. هیچ‌کسی حق ندارد به خانواده شخص دیگری توهین کند و در فوتبال این حق برای هیچ کسی که به دیگری توهین کند، نباید قائل باشیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان افزود: ما امشب تیم برتر میدان بودیم. سعی کردیم بهتر بازی کنیم و از نظر تیمی موقعیت‌های بهتری خلق کمردیم. البته قطر تیم قطر بازیکنان خوب و حرفه‌ای دارد اما ما یک سر و گردن بالاتر از تیم قطر بودیم. امشب شاهد رفتارهای ناشایست از کادر فنی تیم ملی قطر بودیم.

کی روش در ادامه عنوان کرد: بازی‌ها به هم نزدیک هستند و همان‌طور که امشب شاهد بودیم ما تیم قطر را با اختلاف یک گل شکست دادیم و تیم‌های دیگر مانند چین و سوریه و در گروه دیگر عراق و استرالیا نتایجی به دست آوردند که نشان‌دهنده دشواری بازی‌هاست. ما چهار بازی دیگر پیش رو داریم و در چند روز آینده بازی دشواری مقابل چین خواهیم داشت که هر اتفاقی در آن دیدار ممکن است رخ بدهد.

وی ادامه داد: ما در حال حاضر ۱۴ امتیاز داریم و در صدر جدول گروه‌مان هستیم. ما در جایگاه راحت‌تری برای صعود قرار داریم، اما مطمئناً بازی سختی مقابل چین خواهیم داشت. دلیل پیروزی‌های ما این است که در تک تک بازی‌ها برای مرگ و زندگی بازی می‌کنیم و تنها سعی می‌کنیم تیم برتر میدان باشیم. فوتبال در مورد جنگ نیست و ما حاضر نیستم مقابل هیچ تیمی بجنگیم، اما سعی می‌کنیم به رؤیاهای خود رنگ واقعیت بپوشانیم و صعود به جام جهانی رؤیا و چالش اصلی ماست.

سرمربی تیم ملی در پایان با تمجید از تیم ملی قطر، گفت: تیم قطر با داشتن بازیکنانی مانند تاباتا و سباستین سوریا تیم بسیار خوبی است. بازی کردن مقابل این تیم و بازیکنان خوب، کار دشواری بود که بازیکنانم این کار دشوار را به خوبی انجام دادند.

***

بازی کامل قطر ـ ایران (بدون گزارشگر):

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy