Saturday, Mar 25, 2017

صفحه نخست » دستور سخت گیری در صدور ویزا به سفارتخانه های امریکا

rex_tillerson.JPGدبی-العربیه.نت فارسی
دولت دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا صدور روادید (ویزا) برای میلیون‌ها بازدید‌کننده از این کشور را دشوارتر می‌کند. بنا به دستور جدید پیش از صدور روادید برای گردشگران، تجار و خویشاوندان خارجی اتباع آمریکا باید تحقیق امنیتی بیشتری انجام شود.
رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته در پیامی به تمامی سفارتخانه‌های این کشور از آنها خواست تحقیقات بیشتری در زمینه صدور روادید انجام دهند.
مقررات جدید شامل ۳۸ کشوری که احتیاج به روادید برای ورود به آمریکا ندارند نمی‌شود. این کشورها شامل کشورهای اروپایی، استرالیا، زلاندنو، ژاپن و کره جنوبی هستند. با این همه آن دسته از شهروندان این کشورها که از کشورهای خاورمیانه و آفریقا آمده باشند باید پیش از سفر به آمریکا تقاضای صدور روادید بکنند.
مقررات شدید ترامپ در مورد منع ورود شهروندان ۶ کشور عمدتا مسلمان به آمریکا هم اکنون از سوی دادگاه‌های آمریکا به حالت تعلیق در‌آمده است.
اما مقامات دولت آمریکا منتظر رای دادگاه‌ها نشده، و طی بخشنامه‌هایی که در ۱۰ و ۱۷ مارس ارسال شده، از سفارتخانه‌های این کشور خواسته‌اند تا در روند صدور روادید سختگیری بیشتری انجام دهند.
به نوشته روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، تحقیقات جدید از متقاضیان روادید آمریکا شامل پرسش‌های تفصیلی در باره پیشینه آنها و کنترل اجباری سابقه آنها در سایت‌های اجتماعی خواهد بود.
پیش‌بینی می‌شود که بر اساس مقررات جدید بسیاری از متقاضیان نتوانند روادید ورود به آمریکا را بگیرند و زمان صدور روادید هم طولانی‌تر خواهد شد. ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۶، بالغ بر ۱۰ میلیون روادید صادر کرده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy