Sunday, Mar 26, 2017

صفحه نخست » صدور کیفرخواست برای ۱۶ نفر در ایران به اتهام عضویت در گروه‌ «تروریستی تکفیری»

Ali_olghasi.jpgرادیو فردا ـ رئیس کل دادگستری استان فارس از صدور کیفرخواست برای پرونده ۱۴ تبعه خارجی و دو ایرانی خبر داد که به گفته او عضو یک گروه «تروریستی تکفیری» بوده و سال گذشته دستگیر شده بودند.

به گزارش خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه، علی القاصی روز یکشنبه، شش فروردین، گفت که این کیفرخواست پس از «تحقیقات و بررسی‌های جامع» درباره «افرادی که اتهاماتشان احراز شده» صادر شده است.

وی اعلام کرد که این پرونده در دادگاه انقلاب شیراز در حال رسیدگی است.

رئیس دادگستری استان فارس ۱۱ آبان ۹۵ از کشف «عملیات انتحاری تکفیری‌ها» در جنوب این استان خبر داده بود.

وی با بیان اینکه از ۱۶ فرد دستگیر شده در این پرونده دو نفر ایرانی و ۱۴ نفر خارجی هستند، گفته بود که «امروز بیش از هر زمان اجرای طرح‌های طرد و ممنوعیت فعالیت و به‌کارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز احساس می‌شود».

با این حال محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران، چهارشنبه ۲۱ مهرماه ۹۵، از کشف و خنثی‌سازی عملیات «تروریستی گروه‌های تکفیری» خبر داده و گفته بود که همه افراد دستگیر شده خارجی بودند.

وی اعلام کرده بود که از این افراد «بیش از ۱۰۰ کیلو گرم مواد انفجاری و تجهیزات» کشف شده است.

وزیر اطلاعات توضیح بیشتری در خصوص هویت افراد بازداشت شده و این که شهروندان کدام کشور هستند ارائه نکرده بود. آقای علوی همچنین مشخص نکرده بود که افراد قصد حمله به کدام مراسم و در کدام شهر استان فارس را داشتند.

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران از گروه‌های داعش و القاعده و همچنین افرادی که به لحاظ عقیدتی به گروه‌های سلفی نزدیک هستند، با عنوان «گروه‌های تکفیری» نام می‌برند.

مقامات امنیتی ایران همچنین درسال‌های گذشته بارها از برخورد با گروه‌های «تروریستی» وابسته به گروه داعش در ایران خبر داده‌اند اما جزییات زیادی از عملیات انجام شده و افراد دستگیر یا کشته شده ارائه نکرده‌اند.

از جمله براساس اظهارات مقام‌های امنیتی ایران، دربهمن ماه سال گذشته هشت فرد غیرایرانی که قصد «برهم زدن» مراسم ۲۲ بهمن و انجام «عملیات تروریستی» در تهران و چند شهر دیگر ایران را داشتند، دستگیر شدند.

وزیر اطلاعات در آذرماه ۹۵ هم گفته بود که نیروهای امنیتی «یکی از سرکردگان گروه داعش» را در «نواحی مرزی» ایران شناسایی کرده و کشته‌اند.

او از این «عضو ارشد گروه داعش» با نام «ابوعایشه کردی» یاد کرده و گفته بود که «به همراه تعدادی دیگر از عوامل انتحاری در مرز کشور» شناسایی و کشته شده است.

در این زمینه مقام‌های امنیتی ایران در اواخر مردادماه سال ۹۵ با تأیید وقوع دو درگیری بین نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی استان کرمانشاه با تیم‌های «وابسته به داعش» در این استان، اعلام کرده بودند که در این درگیری‌ها چهار نفر از «افراد وابسته داعش» کشته شده و شش نفر دیگر دستگیر شدند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy