Sunday, Mar 26, 2017

صفحه نخست » اژدها هم حریف ما نیست، کی‌روش: هواداران ورزشگاه آزادی را پر کنند

هفته هفتم مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

ایران-چین، گروه A آسیا

سه‌شنبه ۸ فروردین ۹۶/ ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه آزادی تهران

Iran_China.jpgبه گزارش وب سایت برنامه نود، سال ۹۶ به بهترین شکل ممکن برای ایران شروع شد. ایران در دوحه قطر را برد، کره جنوبی و ازبکستان هم شکست خوردند؛ از این بهتر نمی شد.

نتایج سوم فروردین به گونه ای رقم خورد که ایران از کره جنوبی و ازبکستان جدا شد و حالا با یک برد خانگی مقابل چین صعود راحتش به جام جهانی را تضمین می کند.

حالا نوبت بردن چین و مارچلو لیپی است. ایران سه شنبه در ورزشگاه آزادی میزبان چین است. چین پس از شروع ضعیفش در این رقابتها دست به دامن مارچلو لیپی شد و با گران ترین قرارداد تاریخ، قهرمان جام جهانی ۲۰۰۶ را به پکن آورد. چین با لیپی جان گرفته و با شکست دادن کره‌جنوبی نشان داد که برای رسیدن به حداقل رده سوم نقشه کشیده است.

چین به فکر جمع کردن امتیاز از همه بازیهاست و به گفته لیپی به بردن ایران هم فکر می کند. چین با تیم سوم جدول چهار امتیاز فاصله دارد و به همین دلیل سرشار از انگیزه است.

در آنسوی میدان یوزهای بی رحم ایران قرار دارند. کارلوس کی روش در دوحه ثابت کرد ورای حواشی کارش را به خوبی بلد است. بازی سه شنبه تقابل دو سرمربی بزرگ فوتبال جهان است.

کی روش نشان داده استاد بازی گرفتن از مهره هایش است. چه کسی فکر می کرد او در دوحه به گلزن برتر لیگ هلند بازی ندهد؟ او این بار هم سورپرایزهایی خواهد داشت.

کی روش سه شنبه هم تنها به برد فکر می کند. ایران تیمی که گل زدن به آن به آرزوی آسیایی‌ها تبدیل شده است می خواهد اولین تیمی باشد که راهی روسیه می شود.

بدون تردید برد در این بازی همه را از صعود ایران مطمئن می کند. اگر ایران این بازی را ببرد دیگر تنها در سه بازی باقیمانده شاید تنها به یک برد برابر سوریه نیاز داشته باشد.

ایران در دومین دیدار خود در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی میهمان چین بود که بازی صفر-صفر شد.

ماموریت دشوار لیپی

سرمایه‌گذاری نجومی چین در فوتبال همه را انگشت به دهان کرده است، اما این تیم مسابقات را بسیار ضعیف شروع کرد و از چهار بازی اول فقط یک امتیاز گرفت. این نتایج ناامید کننده موجب شد تا "گائو هونگ بو" ۵۰ ساله اخراج شود. چینی ها لیپی را استخدام کردند با قراردادی که گفته می شود سالیانه حدود ۲۵ میلیون دلار ارزش دارد؛ گران ترین مربی ملی تاریخ.

لیپی با تساوی با قطر شروع کرد و سوم فروردین کره جنوبی را شکست داد به همین دلیل نباید به فاصله ۹ امتیازی دو تیم در جدول توجه کرد.

ایران همیشه چین را در تهران در هم کوبیده و این بار هم نمی خواهد به این تیم رحم کند.

***

بازی ایران - چین رایگان شد

وب سایت رسمی برنامه نود- بر اساس اعلام مهدی تاج بازی ایران و چین رایگان اعلام شد.

به گزارش سایت نود، مهدی تاج لحظاتی پیش در گفت و گو با شبکه خبر اعلام کرد که اولویت فدراسیون فوتبال ورزشگاه مملو از جمعیت است.

تاج در این گفت و گو اعلام کرد که بازی ایران و چین رایگان اعلام شده تا تماشاگران بتوانند وارد ورزشگاه شوند و از تیم ملی فوتبال ایران حمایت کنند.

تاج در پایان صحبتهایش گفت: در حد ظرفیت ورزشگاه پذیرای هواداران خوب تیم ملی هسیتم و اولویت ما هم ورزشگاه مملو از جمعیت است و در صورت تکمیل ظرفیت ورزشگاه متعاقبا از طریق رسانه ملی و رسانه های گروهی اعلام خواهد شد.

البته مهدی تاج در روزهای گذشته جلساتی با مقامات انتظامی و امنیتی داشته تا از هر نظر بتوانند شرایط رایگان شدن بلیت بازی ایران - چین فراهم شود.

با توجه به تجربه بازی استقلال - السد قطر که رایگان اعلام شده بود و مشکلاتی هم از نظر ترافیک و ورود تماشاگران در ساعات منتهی به بازی پیش آمد، به نظر می رسد که تماشاگران باید زودتر خودشان را به ورزشگاه آزادی برسانند تا مشکلات بازی استقلال - السد قطر پیش نیاید.

مهدی تاج از تماشاگران خواسته با پیراهن های سفید به ورزشگاه بروند و تا تیم ملی در یک ورزشگاه سراسر سفیدپوش به مصاف چین برود.

***

ملی پوشان ایران فردا با لباس یکدست سفید برابر چین بازی می‌کنند

وبسایت رسمی برنامه نود - تیم ملی فوتبال کشورمان فردا با لباس یکدست سفید مقابل چین به میدان می رود.

به گزارش وبسایت نود و به نقل از فارس، به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، نشست هماهنگی سرپرستان تیم های ملی فوتبال ایران و چین امروز از ساعت ۱۰:۳۰ در مرکز ملی فوتبال ایران (کمپ تیم های ملی) برگزار شد و در نهایت بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران با لباس یک دست سفید به مصاف قرمزپوشان چین به میدان می روند.

دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و چین از سری رقابت های مرحله نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، فردا (۸ فروردین ماه) ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.

***

فردوسی پور گزارشگر بازی « ایران - چین» شد

وبسایت رسمی برنامه نود - دیدار ایران ـ چین، فردا، سه شنبه ۸ فروردین ماه از ساعت ۱۶:۳۰ به صورت زنده به روی آنتن شبکه سه سیما قرار می گیرد .

به گزارش وبسایت نود و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، این رقابت از سری مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است که در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. گزارش این مسابقه را عادل فردوسی پور برعهده دارد .

بخش کارشناسی برنامه نیز از ساعت ۱۶ با اجرای جواد خیابانی روانه آنتن خواهد شد .

این مسابقه در قالب برنامه «فوتبال برتر»، کاری از گروه ورزش شبکه سه سیما به تهیه کنندگی مهدی هاشمی است که مسابقات لیگ برتر و جام حذفی باشگاه های ایران در سطح آسیا وتیم ملی در سطح جهانی را پوشش می دهد.

***

کی‌روش: هواداران ورزشگاه آزادی را پر کنند
شاید فکر می کنید دستیاران من توریست هستند!

وبسایت رسمی برنامه نود - سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به همراه سید جلال حسینی در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی مقابل چین گفت حضور پیدا کرد.

به گزارش سایت نود،کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از دیدار ایران و چین گفت: بعد از ظهر همگی بخیر. خسته نباشید می‌گویم به همه رسانه‌ها و امیدوارم بتوانید کار خوبی را برای دعوت هواداران انجام بدهید. خوش‌آمد می‌گویم به تیم ملی چین و خوشحالم که اینجا میزبان آنها هستیم و امیدوارم همان میهمان‌نوازی چینی‌ها را در تهران انجام بدهیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان همچنین خاطرنشان کرد: مطلب بعدی که می‌خواهم بگویم این است که تک تک بازی‌ها در گروه ما و همه چیز برای همه تیم‌ها مهیاست و هیچ تیمی کنار نرفته و هیچ تیمی هم صعودش قطعی نشده است. این بدان معناست که هنوز برای تحقق رؤیای حضور در جام جهانی برای همه تیم‌ها وقت و فرصت هست.

کی‌روش در ادامه یادآور شد: مطمئناً بازی دشواری مقابل چین که بازیکنان و کادر فنی خوبی دارد، خواهیم داشت. ما بازی آسانی نداریم و امیدوارم همان‌طور که چینی‌ها در چین به ورزشگاه آمدند ما هم شاهد هواداران زیادی از ایران باشیم. اگر این‌طور نباشد ما بازی را روی سکوها باخته‌ایم. امیدوارم شاهد بازی خوب و زیبایی باشیم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا با توجه به حضور لیپی روی نیمکت چین که ایتالیا را قهرمان جهان کرده و حضور او روی نیمکت تیم ایران می‌توان رقابت ایران و چین را بازی بزرگ آسیا دانست، گفت: از بابتی که می‌گویید نه، این بازی، بازی بزرگ آسیا نیست.

سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این سؤال که آیا غیبت لیپی در نشست خبری بی‌احترامی به رسانه‌ها بوده است، گفت: این سؤال را از من نپرسید و از کسانی که به آنها مربوط می‌شود سؤال کنید.

وی در خصوص اینکه آیا در صورت پیروزی مقابل چین می‌توان گفت ایران به جام جهانی صعود کرده است، اظهار داشت: نظری ندارم!

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در ادامه نشست خبری با اشاره به اهمیت حضور هواداران گفت: حضور هواداران از این جهت اهمیت دارد که اول از همه یک چالش برای آنهاست که اگر ورزشگاه را پر کنند تازه با چینی‌ها برابر خواهیم شد، چون آنها در بازی رفت ورزشگاه را پر کرده بودند. حضور هواداران نه فقط برای حمایت از تیم ملی و بازیکنان بلکه به زیبایی بازی هم کمک خواهد کرد و به ما هم اعتمادبه‌نفس می‌دهد تا کارمان را به درستی انجام بدهیم.

کی‌روش در پاسخ به این سؤال که در رقابت‌های انتخابی جام جهانی روسیه تا به اینجای کار فقط تیم‌های ملی ایران و انگلیس گلی از حریفان دریافت نکرده‌اند و آیا تیم ملی می‌تواند دروازه‌اش را مقابل چین هم بسته نگه دارد، گفت: نگاه ما مثل همیشه این‌گونه است که اگر مجبور به دفاع کردن باشیم این کار را انجام دهیم و دفاعی با سازماندهی و دیسیپلین را با انسجام بازیکنان در پیش بگیریم و اگر مقابل چین مجبور باشیم این کار را تا دقیقه ۸۰ هم انجام می‌دهیم. این تفکر بین بازیکنان ما وجود دارد، اما تفکر اصلی ما این خواهد بود که بازی کنیم تا به پیروزی برسیم و تفکر ما این‌گونه نیست که علاقه‌ای به دفاع کردن داشته باشیم.

وی افزود: ما دفاع می‌کنیم تا صاحب توپ شویم و بتوانیم دروازه‌مان را بسته نگهداریم و در اولین فرصت به گل برسیم. مطمئناً داشتن کلین‌شیت و بسته ‌نگهداشتن دروازه در یک بازی مهم است و اگر ما گلی دریافت نکنیم به خاطر انسجام خوب بازیکنان خواهد بود، که اگر بازیکنی توپ را از دست بدهد نفر دوم و سوم هستند که از او و تیم حمایت کند. فرقی هم نمی‌کند که ما مقابل پاپوهای گینه نو بازی می‌کنیم یا آرژانتین و یا چین. ما همیشه فقط به پیروز شدن فکر می‌کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به سؤال خبرنگار چینی مبنی بر اینکه تیم چین پس از حضور لیپی چه تفاوتی با تیم قبلی کرده ‌است و دلیل کیفیت فعلی این تیم چیست؟، گفت: مسائل زیادی است که من می‌دانم، اما علاقه‌مند هستم بعد از بازی آنها را بگویم. مطمئناً حضور لیپی که سال‌هاست او را می‌شناسم تأثیرگذار بوده و کار و اهداف او در تیم تعیین‌کننده بوده است، اما چین قبل از حضور لیپی هم تیم بدی نبود. در بازی رفت آنها تیمی خوب، بازیکنانی خوب و تفکری خوب داشتند و به همین دلیل است که می‌توانند مقابل کره به پیروزی برسند. از همین جهت ما هم فردا بازی سهل و آسانی نداریم.

کی‌روش در ادامه حاضر نشد سؤال خبرنگار نود را به صورت روشن پاسخ دهد. سوال این بود که او بدون دستیارانش نتیجه خوبی را مقابل قطر گرفت و آیا کنار گذاشتن آنها به دلیل کیفیت پایین‌شان بوده و قرار است دستیاران با کیفیت‌تر به تیم ملی اضافه شود، خندید و گفت: من نمی‌دانم آیا اوسیانو کروز، دیه‌گو و میکو اینجا برای تعطیلات آمده‌اند، شاید این‌طور فکر می‌کنید که آنها در تیم ملی یک توریست هستند!

***

حسینی: در گروه ما همه تیم‌ها شانس صعود به جام جهانی دارند

وبسایت رسمی برنامه نود - مدافع تیم ملی فوتبال کشورمان معتقد است تمام تیم‌های حاضر در گروه A مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ در قاره آسیا شانس راهیابی به جام جهانی را دارند.

به گزارش وبسایت نود و به نقل از تسنیم، سیدجلال حسینی در نشست خبری قبل از دیدار تیم‌های ایران و چین در جمع خبرنگاران گفت: بازی سختی را مقابل قطر انجام دادیم و برد خوبی را به دست آوردیم. فردا هم مقابل تیمی بازی می‌کنیم که بسیار خوب و باانگیزه است و سرمایه‌گذاری زیادی روی فوتبالش انجام داده است. در گروه ما همه شانس صعود دارند و این کارمان را سخت می‌کند، به خصوص چینی‌ها که کمپ‌های زیادی دارند و روی فوتبال‌شان سرمایه‌گذاری کرده‌اند. متأسفانه ما این شرایط را نداشتیم.

وی در ادامه افزود: همان‌طور که سرمربی تیم ملی گفت حضور هواداران در دیدار فردا بسیار مهم است و امیدوارم ما را حمایت کنند تا انگیزه بگیریم. ما به چینی‌ها احترام می‌گذاریم، اما امیدوارم دستورات کادر فنی را به درستی اجرا کنیم تا سربلند از زمین خارج شویم.

مدافع تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص اینکه تیم ایران تنها تیمی بوده که در انتخابی جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین بدون گل خورده راهی جام جهانی شده است و آیا تیم فعلی می‌تواند این رکورد را تکرار کند، گفت: ما به رکورد فکر نمی‌کنیم و نه به گذشته کاری داریم و نه به آینده فکر می‌کنیم. ما تمام فکر و تمرکزمان روی بازی فرداست. همه بچه‌های تیم هم تمرکزشان را روی بازی فردا گذاشته‌اند.

حسینی درباره اینکه چه درخواستی از هواداران برای حضور در ورزشگاه دارد، گفت: مطمئناً حضور هواداران بسیار مهم است و این فقط درخواست من نیست، بلکه درخواست همه بازیکنان است که هواداران فردا با حضور در ورزشگاه ما را حمایت کنند. امیدواریم که ورزشگاه پر از جمعیت شود که این به تیم ملی بسیار کمک خواهد کرد. همه ما منتظر حضور هواداران هستیم.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy