Tuesday, Apr 4, 2017

صفحه نخست » ضرب و شتم یک استاد دانشگاه امریکایی-فلسطینی توسط یک «گروه تروریستی» در امریکا

5222555y14_small.jpgوبلاگ ناظران رادیو فرانسه - ویدئویی به تازگی منتشر شده که در آن دیده می‌شود یک استاد فلسطینی-امریکایی در حین یک راهپیمایی اعتراضی به همایش سالانه "آیپک"لابی پرقدرت طرفدار اسرائیل در امریکا مورد به طرز خشنی مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد. این ویدئو روز ۲۶ مارس گرفته شده است. ضرب و شتم این استاد فلسطینی توسط اعضای گروه "لیگ دفاع یهودی"صورت گرفته است، یک گروه یهودی تندرو که از سال ۲۰۰۱ به این سو از سوی اف.بی.آی به عنوان گروه تروریستی شناخته شده است.

اعضای گروه "لیگ دفاع یهودی"در میان بیش از ۱۰۰۰ نفر از معترضان حاضر بودند. معترضانی که بیشتر آنها را یهودی‌های امریکایی تشکیل می‌دادند که به نقش آیپک در "اشغال"سرزمین‌های فلسطینی توسط اسراییل اعتراض داشتند.

«نفرت را در چشمانشان می‌دیدم»

ویدئوهای زیادی از زاویه‌های مختلف از این اتفاق منتشر شده است اما در بیشتر ویدئوها دیده می‌شود که یک مرد روی زمین افتاده است و توسط عده‌ای با لگد و حتی پایه‌های پرچم اسراییل که در دستان آنها است در حال کتک زدن او هستند. این افراد با توجه به آرمی که روی لباسشان قرار دارد از اعضای "لیگ دفاع یهودی"هستند. پس از لحظاتی پلیس وارد عمل می‌شود تا این افراد را متوقف کند. مرد قربانی در حالی که ناخوش است به روی زمین افتاده است.


"ناظران"توانسته است با کمال نایف، قربانی این حادثه گفتگو کند، او استاد دانشگاه است و در کارولینای شمالی زندگی می‌کند

من برای دیدن دخترم که دانشجوی دانشگاه جورجتان است به واشنگتن رفته بودم. چند روزی را آنجا گذراندم. او دوست داشت که در این برنامه اعتراضی شرکت کند. من او را با خودرو رساندم اما پس از مدتی نگران شدم، می‌خواستم مطمئن بشوم که او حالش خوب است، به سمت جمعیت رفتم و شروع کردم با یک زن که پرچم اسراییل به دست داشت گفتگو کردم. او می‌گفت که فلسطین وجود ندارد و من به او گفتم که فلسطین وجود دارد و من هم نشانه آن هستم، من فلسطینی هستم. من در کویت بزرگ شدم و خانواده من از روستایی در کرانه باختری هستند.

انتظارش را در امریکا نداشتم

یک گروه از مردهایی که آنجا بودند شنیدند که من گفتم "فلسطینی هستم". شروع کردند به ضربه زدن به سر من، روی زمین افتادم و تلاش کردم تا از خودم محافظت کنم. من دیدم که یکی از آنها با یک پرچم به سمت می‌آید، از آنجایی که چشم من زخمی شده بود درست نمی‌دیدم در اطرافم چه خبر است.

صورت من ۱۸ بخیه خورد و تمام بدنم کبود بود و برای دو روز نمی‌توانستم راه برم. دو مرد من را از زیر دست آنها بیرون کشیدند و سپس پلیس دخالت کرد و من را تا آمبولانس همراهی کرد.
دختر به خاطر دیدن این صحنه وحشت کرده بود، می‌خواست من را همراهی کند اما آنجا ماند تا مهاجمان را شناسایی کند. من در بیشتر اوقات در راهپیمایی‌ها شرکت نمی‌کنم. اما به هر حال انتظار نداشتم که در امریکا قربانی چنین خشونتی قرار بگیرم. من نفرت را در چشم مهاجمانم می‌دیدم اما هراسی به خود راه نمی‌دهم و از آنها شکایت کرده‌ام.

«حاضرم در دادگاه شهادت دهم»

اساف کالدرون یک اسراییلی است. او در امریکا زندگی می‌کند و عضو سازمان "اگر اکنون نه"است. این سازمان از یهودی‌های امریکایی تشکیل شده است که مخالف "اشغال"سرزمین‌های فلسطینی توسط اسراییل است او که صحنه کتک خوردن کمال را دیده است به ناظران می‌گوید:

زمانی که من در اسراییل بودم با این دست خشونت‌ها آشنایی پیدا کرده بودم. این گروه‌های تندروی مذهبی، به شدت نژادپرست و ضد عرب هستند. من انتظار نداشتم اعضای آنها را در امریکا نیز ببینم.
آنها بسیار منظم بودند و آماده حمله. من سعی کردم به کمال کمک کنم اما اعضای "لیگ دفاع یهودی"من را به عقب هل می‌دادند. آن روز من شاهد خشونتی شدید علیه یک مرد بی‌دفاع بودم.
من حاضر هستم در دادگاه شهادت دهم. افراد مهاجم زیاد بودند اما دو نفر از آنها بازداشت شدند.

«آنها پس از انتخاب ترامپ باز برگشته‌اند»

یوهان لیبرمن یکی از پایه‌گذاران "اگر اکنون نه"است. او نیز در محل وقوع حادثه حضور داشته است.

گروه‌هایی از این دست در دهه ۷۰ و ۸۰ فعال بوده‌اند و پس از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهور امریکا، آنها دوباره به صحنه باز گشته‌اند. آنها طرفدار ترامپ هستند و شعارشان "ترامپ، ترامپ، ترامپ"بود. اعضای گروه "لیگ دفاع یهودی"زیاد نبودند اما بسیار منظم بودند و آماده همه چیز.

ویدئویی از حمله به یکی از اعضای "اگر اکنون نه"

آنها به ما می‌گفتند ضد یهود هستیم، چرا که اسراییل را نقد می‌کردیم. خشونت علیه کمال تنها مورد آن روز نبود.
اعضای این گروه مدعی هستند از یهودی‌ها دفاع می‌کنند اما به ما که یهودی هستیم حمله کردند. من متوجه نمی‌شوم چرا آنها از ترامپ حمایت می‌کنند چرا که پس از ترامپ میزان حملات ضد یهودی در امریکا افزایش یافته است. بسیاری از اعضای ایپاک در حال خروج با اعضای گروه "لیگ دفاع یهودی"دست می‌دادند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy