Sunday, Apr 2, 2017

صفحه نخست » نامه ۳۲ زندانی سیاسی محبوس در اوین به مراجع حقوق بشری

evin-small011.jpgجمعی از زندانیان سیاسی زندان اوین در نامه‌ای به خانم عاصمه جهانگیر و ریاست شورای حقوق بشر ملل متحد، اعتراض خود را نسبت به نقض حقوق بشر توسط مسئولین قضایی ایران، در زندان‌ها اعلام کردند.

به گزارش آمد نیوز، در این نامه که در تاریح ۱۱ فروردین ۹۶ منتشر گردیده، به وضعیت وخیم زندانیان بیمار در زندان‌ها، صدور احکام اعدام و حبس‌های سنگین توسط وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران اشاره شده و در آن آمده است:

ریاست محترم حقوق بشر سازمان ملل متحد آقای زید رعدالحسین
گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران خانم عاصمه جهانگیر

این نامه صدای حق پرستان روزگار و آزادیخواهان ایران است، صدای قشری است که به خاطر محکوم بودن مردم کشورشان به خفقان و سکوت درد دلشان را فریاد می‌زنند.

نابرابری سیاسی و اقتصادی ٫اختلاس‌ها و رانت خواری‌های مکرر مسئولین حکومتی و اطرافیانشان، فضای سنگین امنیتی و خفقان سیاسی و اعتقادی در کشور، عدم رعایت حریم خصوصی و حقوق شهروندی، فقر و ناعدالتی و عدم رعایت قانون، نبود آزادی بیان و اندیشه و بازداشت‌های مکرر جوانان، دانشجویان، معلمان، اساتید و نخبگان، صدور احکام اعدام و حبس‌های سنگین که توسط دادگاه‌هایی تشریفاتی که توسط وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران کنترلمی‌شود و قضاتی مانند صلواتی و مقیسه عروسک و ماشین تایپ و امضاء آنان می‌باشند.

وضعیت بد کودکان کار و آزادی زنان در کشور، وضعیت بد بازداشتگاه نهادهای امنیتی وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران و تهدید شکنجه‌های مکرر بابت گرفتن اعتراف، وضعیت نابسامان زندان گوهردشت کرج و بندهای سیاسی ۱۲ و ۳۵۰ و ۸زندان اوین و عدم تفکیک جرائم، عدم رسیدگی به وضعیت درمانی زندانیان سیاسی مانند آقایان عبدالفتاح سلطانی، آرش صادقی، علیرضا گلیپور، سهیل عربی، امید شاهمرادی، مهدی رجبیان، رضا احمدی، محسن و احمد دانشپور، یوسف عمادی که در شرایط بد جسمانی و بیماری به سر می‌برد که بی تفاوتی بهداری زندان و مسئولین و ضابطین امنیتی را به همراه دارد.

عدم رسیدگی به پرونده‌ها و اعتراضات قضایی و تهدید فعالان سیاسی مدنی و حقوق بشری کشور و نخبگان وخانواده‌هایشان از نمونه‌های فاحش و بارز نقض حقوق بشر و وضعیت بد زندانیان سیاسی در ایران می‌باشد و مستلزم اقدامی سریع و قاطع است. این درحالی است که ایران ادعای صدور انقلاب و حقوق بشر اسلامی به دنیا را دارد.

عالیجنابان، تهیه کنندگان این نامه ضمن تقدیر و تشکر بابت زحمات و الطافتان به مردم ایران و مبارزان و فعالان سیاسی تقاضای رسیدگی و برخورد مناسب را خواستارند.
با آرزوی دنیایی سراسر صلح و ایرانی آزاد.

امضا کنندگان:
۱. امید علیشناس
۲. سهیل عربی
۳. علی شریعتی٫
۳. مهدی ساجدی فر
۴. امیر امیرقلی
۵. مجید عابدین زاده مقدم
۶. سعید ملک پور
۷. رضا احمدی
۸. آرش صادقی
۹. یوسف عمادی
۱۰. اسماعیل عبدی
۱۱. محسن دانشپور مقدم
۱۲. احمد دانشپور مقدم
۱۳. علیرضا گلیپور
۱۴. هادی قائمی
۱۵. امید شایادی
۱۶. شهاب دلیلی
۱۷. رضا سمیعی منفرد
۱۸. سعید شیرزاد
۱۹. پیمان عارفی
۲۱. افشین به ایمانی
۲۲. مجید محمدی معین
۲۳. علی باقری
۲۴. حمیدرضا مهاجرانی
۲۵. بهزاد عباسی
۲۶. منوچهر محمدعلی
۲۷. کامیار ثابتی صنعت
۲۸. آرش صبوری
۲۹. مهدی رجبیان
۳۰. حسین رجبیان
۳۱. علی توفیقی
۳۲. احسان مازندرانی

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy