Tuesday, Apr 4, 2017

صفحه نخست » «حمله شیمیایی در ادلب ۵۸ کشته برجای گذاشته است»

Syria.jpgصدای آمریکا ـ یک گروه مدافع حقوق بشر سوریه که مخالف بشر اسد است می گوید نیروهای روسیه یا دولت سوریه در شمال غربی سوریه حمله شیمیایی انجام داده که بر اثر آن دست‌کم ۵۸ نفر از جمله ۱۱ کودک کشته شده اند.

دیدبان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است، اعلام کرد حمله هوایی روز سه شنبه توسط هواپیماهای دولت سوریه یا جنگنده‌های روسی انجام شد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، منابع محلی مخالفان اسد می گویند حمله در منطقه «خان شیخون» در استان ادلب در شمال غربی سوریه صورت گرفته و بیشتر قربانیان غیرنظامی هستند.

در حالی مخالفان اسد، دولت را به دست داشتن در حمله شیمیایی متهم می کنند که یک مقام نظامی ارتش اسد قویا این اتهام را در گفت و گو با رویترز رد کرد.

دولت اسد تاکنون چند بار به استفاده از تسلیحات شیمیایی متهم شده است. سال گذشته سازمان ملل در گزارش خود اعلام کرد نیروهای ارتش سوریه دست کم سه بار از گاز کلر در حملات به مخالفان استفاده کرده است.

چند روز پیش هم مخالفان اسد اعلام کرده بودند دولت سوریه در حمله به شهر حما از مواد شیمیایی استفاده کرده است.

مرداد ماه گذشته یک گروه سوری امدادرسان که در منطقه تحت کنترل شورشیان فعالیت می کند، اعلام کرد یک فروند هلیکوپتر احتمالا بشکه های حاوی گازهای سمی را به روی یکی از شهرک های این منطقه ریخته است. کمی بعد روسیه هرگونه نقش در این اقدام را رد کرد.

در آبان گذشته نیز اینبار، ارتش روسیه ادعاکرد پرسنل آنها شواهدی مبنی بر استفاده از سلاح های شیمیایی از سوی سوری های مخالف دولت اسد پیدا کرده اند.

بنا به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، سرلشکر ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز جمعه ۲۱ آبان گفته بود کارشناسان وزارت دفاع این کشور مهمات منفجر نشده ای در حومه جنوب غربی حلب پیدا کرده اند که حاوی گاز کلر و فسفر سفید بوده است.

با اینحال، به دنبال تحقیقات بین المللی و تایید نقش دولت سوریه در استفاده از گاز کلر علیه غیرنظامیان آن کشور، آمریکا روز پنجشنبه ۱۸ مقام ارشد دولت بشار اسد را به دلیل ارتباط با برنامه تسلیحات کشتار جمعی دمشق تحت تحریم قرار داد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy